צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  הפסקת התהפכותמיכל 11:05 15/12/2008
בת 4.5 חודשים. עד לפני שבועיים התהפכה הרבה מהבטן לגב. לפני שבועיים חטפה צינון רציני ויומיים שלושה היתה לי על הידיים או ישנה במיטה (לא שיחקה על המזרון בכלל). היא הבריאה תוך שבוע בערך אבל לא חזרה להתהפך מאז. יכול להיות שיש קשר? האם כדאי לעודד אותה איכשהוא או פשוט לתת לזמן לעשות את שלו?
תודה
   התהפכותשירי קאשי 12:12 15/12/2008
הי מיכל,
בהחלט יכול להיות קשר בין מחלה לעצירה או רגרסיה בהתפתחות המוטורית. כמובן שיש לחזור להניחה על המזרון כמה שיותר ובהחלט ניתן גם לתרגל איתה:
1.חוויות של תנועה במרחב. תוך כדי משחק איתה, לשנות את האופן בו מחזיקים אותה בקצב מהיר, להרים לאווירון, לרקוד איתה.
2.גלגול ג'ודו - התינוק שוכב על הבטן. רוכנים מעליו מכניסים יד אחת מתחת לבית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד שאוחזים ולאט מתחילים גלגול עד לחצי שכיבה. לשים לב שהראש לא נופל אלא מונח על הרצפה. לתת מעט שהות שהתינוק ישלים את הגלגול בעצמו.
3.גלגולים במזרון-התינוק במרכז המזרון מרימים משני צדדים וכל פעם על ידי הרמת צד אחר מגלגלים את התינוק מבטן לגב ומגב לבטן. יש לשים לב שהראש נתמך ולא נופל וכן שהידיים קרובות לקו האמצע כך שהן לא מפריעות לגלגול.
4.בשכיבה על הבטן נגרה עם צעצוע את היד ונרים את הצעצוע כך שתנועת היד המושטת אליו תוביל להעברת משקל ולהתהפכות.
5. בשכיבה על הגב לאחוז בשתי הרגליים לכופף אחת וליישר את השנייה. הרגל המכופפת מובילה את ההתהפכות לכיוון הבטן.
בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
054-5652502




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו