צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  ישיבת Wסיגל 12:55 05/01/2009
שלום סיגל,

ביתי בת שנה מאז שהחלה להתיישב בערך גיל 7 חודשים. תמיד יושבת ישיבה W (כפות רגליים כלפי חוץ) וגם ישיבה כאשר רגל שמאל מכופפת בW ורגל ימין ישרה. כל ניסיון לתקן מתבטל בשנייה כאשר חוזרת חזרה לאותן הישיבות שהזכרתי.
מידע שחשוב להוסיף: זוחלת יפה, נעמדת עם רהיטים וכעת משתמשת בכל רהיט אפשרי ללכת עימו על מנת להתהלך (טרם נעמדה ללא רהיט).
שאלותיי
האם ישיבת W איננה טובה? האם תמיד צריך לתקן תינוקות שיושבים כך?
האם לתקן ישיבה זו על ידי ישיבה של שניי הרגליים כמעט ישרות קדימה (מין פישוק-נקרא לזה)? כי זה מה שאני עושה איתה כאשר יושבת בישיבה שהיא רגל שמאל מכופפת בתנוחת W ורגל ימין ישרה קדימה אני מיישרת לה את רגל שמאל שתהיה גם קדימה.
הייתי מגיע אליכם להסתכלות אך אני גרה בחו"ל ולא ממש יודעת למי לפנות כאן...אני באנגליה...האם יש פיזיותרפיסטים מומחים להתפתחות תינוקות וילדים והם הכתובת? האם את מכירה מישהו בלונדון? או האם יש אתר שיכול לעזור לי ולהפנות אותי?
או שאין צורך בבדיקה על פי מה שתיארתי.

תודה רבה על ההתייחסות
שבוע טוב
   ישיבת Wשירי קאשי 10:00 06/01/2009
הי סיגל,
ישיבת ה-W אינה מומלצת כיוון שמפעילה לחץ רב על מפרקי הברכיים והירכיים. הישיבה המשוכלת שבה רגל אחת קדימה והשניה אחורה היא דוקא כן ישיבה מומלצת. בשל הרוטציה של האגן בישיבה זו אין את הלחץ על המפרקים כפי שיש בישיבת W מלאה, כמו כן ישיבה זו מאפשרת מעבר טבעי לזחילה (יותר קשה לעבור לזחילה כששתי הרגליים קדימה) ובנוסף ישיבה זו מביאה לתנועתיות טובה יותר של עמוד השדרה בשמירה על שיווי המשקל. מה שחשוב להקפיד עליו הוא שהילדה תשב בישיבה משוכלת לשני הצדדים ולא רק לצד אחד. במידה ויש קושי בצד אחד זה מעיד על קושי בתנועתיות וככל שתתרגלו ישיבה גם בצד שקשה לה כך הגוף יתאזן יותר, שיווי המשקל ישתפר והיא תתקרב יותר להליכה עצמאית. דבר נוסף שניתן "לסדר" בישיבה הוא שהרגל שקדימה תהיה מכופפת ולא ישרה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תודה שירי אז....סיגל 22:46 07/01/2009
בסיכומו של דבר אני מבינה שאני צריכה לדאוג שתשב את הישיבה המשוכלת (רגל אחת מכופפת אחורה ואחת קדימה) בשתיי הרגלים ולא לתת לה לשבת כך רק עם רגל שמאל מכופפת אחורה (לפי דבריך כנראה יש בעיה שם של תנועתיות ואיזון).
האם יש צורך גם לתקן את ה W שיושבת מידי פעם?


תודה ושוב תודה
   המשךשירי קאשי 10:52 08/01/2009
הי,
אכן עדיף לתקן את ישיבת ה-W. וכן להקפיד על ישיבה משוכלת לשני הצדדים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו