צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  רק על הידייםעדי 12:19 08/01/2009
שלום,
בני בן 5 חודשים, מאז שנולד מראה העדפה ברורה לנשיאה על הידיים או במנשא בלבד. במשך היום הוא אף מוכן לישון רק על הידיים ולא בשום מקום אחר אך בלילה אין לו שום בעיה לישון במיטתו. ניסיתי להעביר אותו במשך היום למיטתו או ללול אחרי שנרדם ואם מראה סימני התעוררות לטפוח על ישבנו ולהשמיע קולות מונוטוניים. לעיתים זה עוזר אבל גם אם הוא נרדם הוא מתעורר כעבור חצי שעה מקסימום ולא מוכן להירגע בשום צורה עד שאני מרימה אותו והוא נרדם שוב על הידיים. בנוסף, כאשר הוא ער הוא לא מוכן להיות בשום מקום אחר חוץ מהידיים. הוא יכול להחזיק דקות ספורות בלבד בלול/ אוניברסיטה/ טרמפולינה/ מזרן פעילות, הוא מנסה להתרומם מהם לישיבה או עמידה, למרות שהוא כמובן לא עושה אף אחד מהם עדיין, על ידי הרמת פלג גופו העליון קדימה עם שרירי הבטן, וכשהוא לא מצליח הוא צורח ודורש שארים אותו. הוא מסרב גם לשבת יותר ממספר דקות בכסא הבטיחות באוטו או בטיול בחוץ בעגלה. נראה שכל מה שהוא רוצה הוא להיות מוחזק בצורה אנכית ועל הידיים או במנשא, גם כשמטיילים בחוץ.. הוא מאושר כאשר אני תומכת בו לישיבה ואז נותנת לו ידיים. הוא משתמש בכוחו בלבד כדי להתרומם על רגליו, מחזיק את כל משקל גופו על הרגליים ורק אז הוא נראה מבסוט! מיותר לציין שזה מתסכל מאוד, חשבתי שזאת תקופה שתעבור לו אך בנתיים המצב לא משתפר, ואני גם מודאגת שהוא ידלג על שלב הזחילה ויעבור ישר לעמידה (כי נראה שזה מה שהוא רוצה לעשות כל הזמן), למרות שאני מקפידה להשכיב אותו כל יום על הבטן כשברכיו וכפות רגליו חשופות. בנוסף הוא גם משתתף בחוג שחייה שכמעט כל מהלכו הוא נדרש להיות על הבטן. מה עוד אני יכולה לעשות כדי לפתור את הבעיה? אודה מאוד על תשובתכם...
   ידייםשירי קאשי 09:06 11/01/2009
הי עדי,
נשמע שבנך סובל ממתח שרירים בגב. מתח זה הוא שמביא אותו לרצות כל הזמן להיות בתנוחה מאונכת כיוון שכך גבו יכול להיות זקוף וזה המצב שבו נוח לו. מאותה סיבה הוא גם מנסה להרים עצמו כל הזמן לישיבה או עמידה ופחות אוהב להיות בשכיבה. במצב זה בהחלט יכול להיות שהוא ידלג על הזחילה. בנוסף מתח זה הוא גם זה שמקשה עליו בשינה ומביא ליקיצות ולקושי להרדם שוב. חשוב להמנע כמה שניתן ממצבים בהם הוא מנסה להתרומם כלומר כמה שפחות במשטחים מוטים, לא לתת ידיים ולאפשר לו להעמד וכמה שיותר על הבטן בכדי שהזחילה תתפתח. כיוון שחלון ההזדמנויות קצר ואינך מגיעה לתוצאות בכוחות עצמך, אני ממליצה לפנות למדריכת התפתחות על מנת לעבוד בהנחייתה. כמו כן מומלץ לשלול בעיית טונוס גבוהה כיוון שאז חוג השחיה עשוי להיות פחות מתאים עבורו כיוון שבמים יש נטייה לחיזוק השרירים ובמקרה כזה צריך דוקא ללמדו להרפות.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   המשך רק על הידייםעדי 21:15 13/01/2009
היי שירי,
תודה על תשובתך מאירת העיניים. רציתי להוסיף ששמתי לב שאחרי כל שיעור שחייה שהוא עובר הוא מגלה נכונות רבה הרבה יותר לשכב בבית על הבטן. גם את ההתהפכות מהבטן לגב הוא התחיל יום אחרי שיעור שחיה. האם כדאי לי להניח אם כך שהשחייה כן תורמת להתפתחותו ולא מעכבת אותה?
בנוסף, צפיתי בסרטון של שי זילברבוש על הרדמת תינוקות בפוף. האם כדאי לי לנסות כדי ללמד אותו להרפות קצת ולשכב על הגב ואם כן - האם זה לא ירגיל אותו להרדם רק שם ויחדד את בעיות השינה שיש לו גם כך?
תודה מראש, עדי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו