צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התייעצות לגבי תינוק שנושךאפרת 20:15 26/01/2009
שלום. יש לי תינוק בן שנה וחודשיים. התפתחותו מהירה בצורה יוצאת דופן גם מתוך השוואה לאחיו הגדול, הוא הולך כבר 4 חודשים, עולה מדרגות, רץ, מטפס על סולמות, מתגלש לבד, אומר מספר לא מבוטל של מילים, רמת הבנתו כשמבקשים ממנו להביא משהו מפתיעה. מהיום שנולד יש לו נטייה לדחוף ידיים לפה ולשפשף את החיך / השיניים על כל דבר. וא לא לקוח מוצץ. היינו בטוחים שימצוץ אבצע אולם למרות שבהתחלה הכניס כל הזמן אצבע לפה אינו מןצץ.
בחודשים האחרונים הוא נושך - הן עצמים, הן אותנו. הוא הוציא שיניים במהירות מדהימה ולמעשה מאז גיל 10 חודשים יש לו כבר כמעט את כל השיניים (בפעם אחרונה שספרתי כבר היו לו 16 או 18 שיניים), מה שמבטל את זה שהוא נושך ומשפשף כי הוא מוציא שיניים.
שמנו לב שהוא נושך הרבה יחסית בבוקר כשהוא מתעורר ורואה אותנו ואת אחיו לראשונה וכן בערב כשהוא עייף. הוא נושך אותנו יותר מאשר אחרים (אולי צורה של הבעת חיבה?). תדירות הנשיכות גבוהה והודות לשיניו הרבות מאוד כואבת. כרגע אנחנו מתמודדים עם זה בלהגיד אסור ומיד כשהוא נושך להוריד אותו מהידיים. הוא כבר תפס את העניין והוא נושך ומיד מנפנף לבד בידו ואומר "נו נו נו". הוא גם נושך ילדים אחרים בגינה. אנחנו רוצים לעצור את העניין מהר ככל שניתן אולם לא נראה שאמירות "אסור" והורדתו מהידיים עוזרות. אשמח לעיצה.
   נשיכותשירי קאשי 20:03 27/01/2009
הי אפרת,
התחום ההתנהגותי אינו תחום התמחותי ולשם כך מומלץ לפנות לייעוץ אצל פסיכולוג התנהגותי לילדים.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו