צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  7 חודשים- לא מצליח להחזיק כשמושיבים אותורונה 09:15 05/02/2009
שלום



בני בן 7 חודשים.



מתהפך לכל הכיוונים, מתחיל להראות ניצני זחילה ( זז קצת קדימה כמו כלב ים...מתחיל לנסות ולהרים את האגן), מסתובב על ציר בקלות ובמהירות. מרים את הידיים גבוה על הבטן לתפוס חפצים גבוהים.



כשאני מנסה להושיב אותו ולהשאיר אותו בתנוחת ישיבה- הוא פשוט נופל או אחורה או לצדדים ( הוא לא מנסה לעצור עם הידיים). לעיתים הוא רוכן קדימה ונשען על הידיים אך הגב בצורה כה כפופה שלמעשה אין הוא יכול לחזור בחזרה- בקיצור, לא מבצע ישיבה פאסיבית ( הכוונה למצב, כמובן, בו אני מביאה אותו לתנוחת הישיבה).

כשאני אוחזת בכף ידו האחת הוא יושב יציב ויפה

האם זה איחור?, האם זה לא תקין?
   ישיבהשירי קאשי 12:30 08/02/2009
הי רונה,
בגיל של בנך זה עדיים בסדר שלא יושב עצמאית, אבל זה אמור לקרות בקרוב. בכל מקרה הושבתו כשהוא עדיין לא מוכן לכך יכולה לעכב את הלימוד של הישיבה העצמאית. כרגע חסר לו עדיין שיווי משקל לצורך מניעת הנפילה. דרך הלימוד העצמי של ההתישבות הוא גם יפתח את מערכת שיווי המשקל וכך יהיה יציב יותר. כמו כן דילוג על שלב המעבר משכיבה לישיבה מונע ממנו התפתחות של מרכיבים של תפיסת המרחב, תנועתיות של עמוד השדרה ובית החזה וכו'. כרגע אני ממליצה לא להושיבו בכלל ולתת לו להגיע לכך בכוחות עצמו. אינני יודעת עד כמה הוא קרוב לכך והאם סך כל ההתפתחות שלו עד כה היא תקינה אך נראה לי שיש מה לעבוד על שיווי משקל. לשם כך כל תרגיל או משחק שאת מניעה אותו במרחב יכול לתרום להתפתחות מערכת זו.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו