צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  טונוס שרירים גבוהמאיה 13:06 26/03/2009
הי,
בתי בת 8 חודשים, נולדה עם טונוס שרירים גבוה והיא מאוד נוקשה. היא מעדיפה להיות על הבטן ומחזיקה את עצמה הרבה זמן על הידיים, מושיטה ידיים לחפצים ומעבירה יפה מיד ליד. מצד שני היא עדיין לא מתהפכת לשום כיוון, רק לפני שבוע התהפכה מהבטן לגב פעם ראשונה ומאז זה לא קרה שוב. מגיל 5 חודשים היא כבר עומדת על שש ואפילו דוחפת את עצמה אחורה, אך המצב כך כבר 3 חודשים ללא התקדמות.
מגיל 4 חודשים היא עם משקפיים היות והיא לא רואה טוב. (גילינו זאת בגלל שעדיין פזלה), בנוסף, היא פולטת די הרבה ולא ממש אוהבת לאכול מוצק.
ההריון היה תקין חוץ מסכרת הריון קלה שאוזנה ע"י דיאטה, לידה בשבוע 41 ע"י זירוז בגלל הסכרת.
האם יש קשר בין הדברים? והאם יש צורך לטפל בזה? תודה.
   תשובהשירי קאשי 10:03 29/03/2009
הי מאיה,
כאשר סכרת ההריות מאוזנת על ידי דיאטה, בדרך כלל ההריון מתפתח כרגיל ואין השפעה על העובר. השפעה על העובר במצב של הריון רגיל יכולה לנבוע ממצב בו למשל לא היית פעילה (תנועתית) במהלך ההריון, הריון חרדתי וכדומה. גם השפעות כאלו יכולות להשפיע על כל עובר בצורה שונה כך שלא ניתן ממש לקשור בין מצבך בהריון (שהוא לכאורה רגיל) לבין ההתפתחות שלבתך. מבחינת התינוקת, בודאי שיש קשר בין הטונוס המוגבר לבין העיכוב ההתפתחותי. אני ממליצה מאוד לפנות למדריכת התפתחות על מנת לאבחן מהם המרכיבים המוטורים החסרים בנוסף לטיפול באיזון הטונוס.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו