צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התפתחות תינוקות 3 חודשיםמורן 11:20 06/05/2009
שלום שירי כתבתי לך לפני כמה ימים לגבי התאומים שלי ובאמת יש לאחד מהם טונוס שרירים גבוה אחת השאלות שלי היא איזה תרגילים אני יכולה לעשות לו בשביל שישתחרר?
הוא מחזיק את הראש ממש גבוה ויפה הוא זורק את הראש לצד ומתהפך כל הזמן זאת התהפכות? או שבגלל שהראש כבד אז הוא מתהפך לכיוון הראש?
מתי אמורים להתחיל להתהפך? הבן בשני שלי לא מתהפך ומאוד קשה לו להרים את הראש הם רק בני 3 חודשים אבל אין לי מושג בהתפתחות של תינוקות ולכן אני פונה אלייך, לעשות להם תרגילים להתהפכות או שזה מוקדם מדי ולתת לזמן לעשות את שלו?
באיזה גיל תינוקות מתחילים להראות סימני זחילה? הבן השני שלי אומנם לא מרים את הראש גבוה כמו אח שלו או הרבה זמן אבל הוא מקפל את הברכיים לכיוון הבטן ודוחף את עצמו הוא ישן רק על הבטן ובבוקר אני מוצאת אותו עם הראש לכיוון השני זה סימנים לזחילה?
ועוד שאלה אחת אחרונה הוא מוציא הרבה רוק ודוחף את הידיים לפה כל הזמן יכול להיות שיניים בגיל כזה?

סליחה על כל השאלות אני אמא חדשה לתאומים מדהימים ואין לי כל כך מושג למה לצפות
תודה ויום טוב מורן.
   התפתחות שירי קאשי 08:35 07/05/2009
הי מורן,
שלב ההתפהפכויות לרוב מתרחש בין 4-6 חודשים. התאום שמתהפך תוך כדי נפילה עושה זאת בגלל יכולת הרמת הראש הגבוהה אך עושה זאת בצורה לא מאורגנת ואיכותית. לגבי הידיים בפה והריור, זה מתאים לגילם. סביר להניח כי עדיין לא מדובר בשיניים אלא רק שלב של הכנסת ידיים לפה (למרות שלפעמים יכולות גם להופיע שיניים בגיל כה מוקדם). ההתקדמות במיטה עדיין אינה זחילה אלא מימוש של רפלקס הזחילה תוך כדי שינה. זה שלב מקדים לךזחילה אך אינו מעיד על כך שהיא קרובה.
לגבי טונוס השרירים, צריך לעשות עיסוי במגע עמוק וכן ללמדו להרפות. קשה מאוד להגיע לכך לבד ולכן אני ממליצה לקבוע שיעור אצל מדקיכת "צעד ראשון".

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו