צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תרגילים לעידוד זחילה על 6אורלי 14:54 10/05/2009
שלום,
בתי המתוקה בת 10 חודשים , היא החלה לזחול גחון אחורה בגיל 7 חודשים וכבר כחודש זוחלת גחון קדימה. (היא גם מתהפכת ל 2 הכיוונים עדיין!!).
אני שמה לה רגלים, שמכות, כריות והיא זוחלת מעליהן בצורת גחון.
אני אשמח אם תוכלי לתת לי כל מיני תרגילים איך לעודד אותה להגיע לעמידת 6
בתודה מראש,
אורלי
   זחילה על שששירי קאשי 08:57 11/05/2009
הי אורלי,
תנסי את התרגילים הבאים:
1. להניח אותה על משטח שלא כל כך נעים לה. למשל (ביום נעים) על הדשא. ישנם ילדים שהמגע עם הדשא מציק להם מספיק עד כדי יצירת תגובה של הרמת הגחון על מנת לנסות להקטין את המגע איתו.
2. לשים אותה במרכז של הר כריות ושמיכות. המשטח הלא יציב שנוצר יכול להביא לסוג תנועה חדשה המצריכה התרוממות מסויימת על מנת להחלץ משם, תוך כדי מאמץ ניכר וחיזוק השרירים.
3. שיפור שיווי המשקל - שיווי משקל זה מרכיב חשוב ביותר לצורך התרוממות מהקרקע. כל תנועה של הראש במרחב תתרום לכך: הנפות, שינויי תנוחה, גילגולים וכו'.
4. הורדה של גרביים ומכנסיים על מנת לשפר את האחיזה של כף הרגל והברך.
5. על כדור פיזיו להשכיב על הבטן. להכניס יד אחת מתחת לבית החזה שלה ובשניה לאחוז את הקרסוליים צמודים. להטות את הכדור אחורה. כשהכדור מוטה כח הכובד ימוש אותה להתרומם. האחיזה של הרגליים תשאיר את הרגליים במקום כך שההתרוממות תהיה על שש. עם היד תחת בית החזה את יכולה לעזור לה מעט בהתרוממות. אם את חשה שאינך מחזיקה מספיק טוב היעזרי במישהו נוסף כדי שהילדה תהיה יציבה על הכדור ולא תיפול. כשהיא יציבה על שש על הכדור ניתן להטות את הכדור באיטיות לכל הצדדים על מנת ללמדה להעביר משקל על שש.
6. להניח אותה על הרצפה כשבית החזה מונח על משהוא גבוה (גליל, שמיכה, כרית הנקה...) והידיים מהצד השני. בכדי לצאת משם היא תצטרך להרים מעט את החזה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו