צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  ימית לוי 13:08 08/06/2009
הבן שלי בן 9.5 חוד' , מתהפך מהגב לבטן ומהבטן לגב בחופשיות ולפי רצונו . שוכב על הגב הבטן והצדדים ,מושיט ידיים כאשר על הבטן, זוחל סביב עצמו (סיבוב ציר),
עומד על 6 ומתנדנד אך כאן נעצר אינו מצליח להגיע לזחילה .
מכיוון שרבים מבני גילו כבר זוחלים אני מעט מודאגת.
האם ישנו מקום לדאגה ? כיצד אוכל לעזור לו לזחול?
תודה ויום נעים , ימית
   זחילהשירי קאשי 09:00 09/06/2009
הי ימית,
1. להניח אותו על משטח שלא כל כך נעים לו. למשל (ביום נעים) על הדשא. ישנם ילדים שהמגע עם הדשא מציק להם מספיק עד כדי יצירת תגובה של הרמת הגחון על מנת לנסות להקטין את המגע איתו.
2. לשים אותו במרכז של הר כריות ושמיכות. המשטח הלא יציב שנוצר יכול להביא לסוג תנועה חדשה המצריכה התרוממות מסויימת על מנת להחלץ משם, תוך כדי מאמץ ניכר וחיזוק השרירים.
3. שיפור שיווי המשקל - שיווי משקל זה מרכיב חשוב ביותר לצורך התרוממות מהקרקע. כל תנועה של הראש במרחב תתרום לכך: הנפות, שינויי תנוחה, גילגולים וכו'.
4. הורדה של גרביים ומכנסיים על מנת לשפר את האחיזה של כף הרגל והברך.
5. על כדור פיזיו להשכיב על הבטן. להכניס יד אחת מתחת לבית החזה שלה ובשניה לאחוז את הקרסוליים צמודים. להטות את הכדור אחורה. כשהכדור מוטה כח הכובד ימשוך אותו להתרומם. האחיזה של הרגליים תשאיר את הרגליים במקום כך שההתרוממות תהיה על שש. עם היד תחת בית החזה את יכולה לעזור לו מעט בהתרוממות. אם את חשה שאינך מחזיקה מספיק טוב היעזרי במישהו נוסף כדי שהילד יהיה יציב על הכדור ולא יפול. כשהוא יציב על שש על הכדור ניתן להטות את הכדור באיטיות לכל הצדדים על מנת ללמדו להעביר משקל על שש.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו