צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן 6 חודשיםמיטל 21:14 12/06/2009
הבן שלי בן 6 חודשים. תינוק חזק וחסון. שוכב יפה על הבטן מרים ראש למשך פרקי זמן ארוכים וזוחל גחון לאחור מגיל 4 חודשים. כשנמצא על גב מחזיק רגליים בשתי הידיים (כל יד אוחזת רגל מקבילה), וכשהוא על הבטן מרים ידיים ורגליים למעלה כביכול נשאר רק על הבטן. בקיצור - םעיל. מתגלגל חופשי מצד לצד.
לגבי התהפכויות יש לי שאלה: הוא עדיין לא מתהפך כל הזמן. יכול להתהפך לגב מהבטן אך אם זה בשלבים התחלתיים כשלא עייף במיוחד, ומהגב לבטן עדיין לא קורה לו ביום כי אם בלילה מתוך שינה....מצחיק ומוזר...הוא מתעורר ומתחיל לצייץ כי הוא מופתע מההיפוך.
האם זה בסדר לגילו??
האם צריך לדרבן אותו להתהפך גם במהלך היום??

תודה תודה.
מיטל.
   שירי קאשי 10:06 14/06/2009
הי מיטל,
התהפכויות מתרחשות לרוב באזור גיל 4-6 חודשים. לעיתים ההתהפכויות הראשונות הן מקריות ומלוות במעין נפילה והחוויה השלילית עוצרת את התהליך. ניתן להכין את התינוק לקראת ההתהפכויות על ידי שנכיר לו את צורת התנועה תוך כדי חוויה חיובית וכך כשהוא יוכל לבצע בעצמו הוא לא יופתע וייבהל. להלן מספר תרגילים שיעזרו להכין את התהליך:
1.חוויות של תנועה במרחב. תוך כדי משחק איתו, לשנות את האופן בו מחזיקים אותו בקצב מהיר, להרים לאווירון, לרקוד איתו.
2.גלגול ג'ודו - התינוק שוכב על הבטן. רוכנים מעליו מכניסים יד אחת מתחת לבית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד שאוחזים ולאט מתחילים גלגול עד לחצי שכיבה. לשים לב שהראש לא נופל אלא מונח על הרצפה. לתת מעט שהות שהתינוק ישלים את הגלגול בעצמו.
3.גלגולים במזרון-התינוק במרכז המזרון מרימים משני צדדים וכל פעם על ידי הרמת צד אחר מגלגלים את התינוק מבטן לגב ומגב לבטן. יש לשים לב שהראש נתמך ולא נופל וכן שהידיים קרובות לקו האמצע כך שהן לא מפריעות לגלגול.
4.בשכיבה על הבטן נגרה עם צעצוע את היד ונרים את הצעצוע כך שתנועת היד המושטת אליו תוביל להעברת משקל ולהתהפכות.
5.בשכיבה על הגב לגלגל מצד לצד תוך כדי החזקת כל יד עם הרגל בצד שלה.
6.גלגול פסיבי-בשכיבה על הגב לכופף רגל אחת ולגלגל לצד של הרגל הישרה (לבצע לשני הצדדים).
7.בשכיבה על הגב נגרה עם צעצוע הושטת יד הצידה ומעבר לראש כך שתנועת היד תוביל להתהפכות. להגברת הגירוי יש לגרות את פנים כף היד ואת הפה.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו