צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  דילוג על זחילת שש?מירב 10:41 04/08/2009
שלום!
ביתי בת 10 חודשים. מגיל 8 חודשים זוחלת גחון מאוד מהר, מטפסת ועולה על מכשולים. עד עכשיו זחלה בהצלבה אך ללא שימוש ברגל ימין בכלל. בימים האחרונים היא התחילה להשתמש גם ברגל ימין וזוחלת בהצלבה מלאה. כבר חודש היא מושכת את עצמה לצעצועים ומדפים ועומדת, היא ועוזבת יד אחת לפעמים כדי לשחק. עד עכשיו התישבה על הצד עם יד על המזרון (כמו שיזוף(, ועכשיו התחילה להתישב לגמרי אם כי בצורה לא יציבה עדיין.

השאלה שלי - היא לפעמים עולה על שש, מתנדנדת, אבל יורדת מיד לגחון ולא זוחלת בכלל על שש.
האם זה בסדר שהיא כבר עומדת ומתיישבת ולא זוחלת על שש אלא רק גחון?

תודה רבה!
   תגובה למירבאורנה עטאר 21:23 04/08/2009
שלום מירב,
נראה כי התפתחות בתך תקינה, ייתכן שהיא טיפה מתעכבת עם זחילה על שש, אך ממה שתיארת כאן נראה כי בתך קרובה מאוד לזחילה על שש ואני אתן לך כמה תרגילים בכדי להביא אותה לשם.
1. העלייה על 6 ובייחוד הזחילה מצריכים מערכת שיווי משקל מבוססת ואת זה את יכולה לתרגל ע"י הנפות, אוירונים, סופרמנים, כשהיא יושבת להוציא אותה כל פעם מצד אחר משיווי משקל עם כרית קטנה ולתת לה ללמוד לאזן את עצמה. במידה ויש לך כדור פיזיו בבית את יכולה לשים אותה על הכדור בישיבה או על 6 ולהניע את הכדור לצדדים ואחורה וקדימה בכדי שתאזן את עצמה.
2. כשהיא עולה על 6 הציעי לה צעצוע פעם לכל יד בכדי שתבצע העברות משקל ותנתק יד אחת כל פעם.
3. הניחי אותה לזחול בתוך ערימה של כריות ופוכים - בכדי לצאת משם היא צריכה הרבה כוח ולרוב זה יוביל אותה לעלות על 6 בזחילה.
4. הרבי לשים אותה לזחול על משטחים מוטים כמו מגלשה, מדרגות ג'ימבורי, שיפועי ג'ימבורי - באלו היא תעביר משקל אחורה ותצטרך להתקדם על 6.

המון בהצלחה!
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו