צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן 4 חודשים, עדיין לא שולח יד לחפציםשירלי 09:23 05/10/2009
שלום רב!
בני בעוד מספר ימים יהיה בן 4 חודשים. אינני לוקחת אותו לטיפת חלב כי אני נגד חיסונים בשלב זה (עקב נסיון מר עם הבן הבכור). בכל אופן, התינוק מפותח מאוד למעט כשהוא שוכב על הבטן הוא לא מושיט יד קדימה למוביילים ולמשחקים. גם לא נוגע לי בפנים . ידיו רוב הזמן פרושות לצדדים. קראתי שהם אמורים עד גיל 3 חודשים לגלות עניין ולהושיט ידיים לחפצים ומשחקים כשהם על הגב. לבני בהכור אגב, יש בעיות מוטוריות. האם יש סיבה לדאגה?

תודה!
   תגובה לשירליאורנה עטאר 13:32 08/10/2009
שירלי שלום
סליחה על התגובה המאוחרת!
מאחר ואני עונה לפורומים גם באתרים אחרים ראיתי את שאלתך ואני מסכימה עם מה שדבי דולב כתבה לך. ייתכן ולבנך יש מתח שרירי בזוקפי הגב. זה לא אומר בהכרח שהטונוס שלו גבוה (היפרטוניה). בכדי לדעת זאת יש לגשת לאבחון אצל מדריכה להתפתחות תינוקות. אני ממליצה בחום על שיטת "צעד ראשון" (בה גם דבי עובדת). אנחנו נוכל לתת לך כלים רבים בכדי לסייע לבנך , להוריד מתח משרירי הגב, מה שיביא לקירוב ידיים לקו האמצע ולהושטת ידיים לחפצים.
אני מאוד ממליצה לא לחכות עם זה ולגשת לטיפול כי לעיתים זה גורם לעיכוב בשלבי ההתפתחות הבאים שלא תיארת אותם כמו התהפכות ובהמשך זחילה וכו'.

בברכה,
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו