צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  גבולות והחתלהאיילת 13:20 25/10/2009
בני בן 10 חודשים. דינמי חייכן ומתוק.
לאחרונה החל לצוץ ההכרח בהשמת גבולות (החל לעמוד ולתור אחר גירויים בצורה אקטיבית יותר).
1. מתי מתחיל הצורך שלו בגבולות חיצוניים? האם "לאבזר" את כל הבית בהתאמה אליו, או להתחיל להשתמש בגבולות וב"לא"?
2. ובהמשך לשאלה - ההחתלה והחלפת הבגדים הופכת להיות מאוד קשה בשבועות האחרונים. הקטן צועק, בוכה ומתעצבן בכל פעם שנאלצים להחליף בגדים מדי ערב ובוקר, ולהחליף טיטולים. ניסיתי להיות עקבית, להחליף במהרה ולהרגיע תוך החלפה, ולאחר כשבועיים ללא שינוי, ניסיתי להסיט את תשומת ליבו, לשיר ולקפץ, גם זה לא עזר.
מה עושים?

אנא קצת הכוונה.

אשמח אם תפנו אותי לחומר כתוב בנושא.

בתודה,
שרון.
   תגובה לאיילתאורנה עטאר 11:14 27/10/2009
איילת שלום,
1. גבולות ניתן כבר לשים. כמובן שאת צריכה לאבזר את הבית בכל מקרה בכדי שלא יקרה לו כלום והכל יהיה בטיחותי אבל בנוסף לזה הוא כבר מבין וניתן להגיד מה מותר ומה אסור.
2. חהלפה והחתלה - צריך לבדיוק אם מדובר רק בסוג של "פינוק" או שיש לו איזו רגישות תחושתית ולכן הוא מתנהג כך. לגבי זה תנסי לחשוב אם הוא אוהב להיות ערום, אילו סוגי מגע הוא אוהב (חול, דשא,ספוג על הגוף), אוהב אמבטיות/מים?, איך הוא מגיב לניגוב הטוסיק? במידה ויש לו רגישות יתר אז זו הסיבה שהוא בוכה בסיטואציות האלו ואז יש צורך באבחון בכדי לאמת זאת ובטיפול בכדי כמה שיותר לצמצם את החוסר נוחות שלו (ויש דרכים לעשות זאת). במידה ומדובר רק ב"פינוק" אז פשוט יש להתמיד בעניין ולהתעלם מההתנהגות שלו בכדי שהיא תעלם עם הזמן.
תעדכני אותי לגבי מה שאת חושבת.
בברכה,
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
   גבולות והחתלה - המשךאיילת 20:48 27/10/2009
תודה על תשובתך המפורטת.
לאחרונה, עם עקביות והתמדה, בני התינוק (10.5 ח') מגיב יותר בנינוחות להחתלה. מכאן אני מסיקה שהעניין הוא התחושה שלו שאני לוקחת אותו מהגירויים שהוא מועסק בהם. האם יש דרך נוחה יותר "לעבור" לעמדת ההחתלה עבורו?

ושאלה נוספת,
הוא עדיין מתעורר מדי לילה לפחות פעם אחת, בכדי לאכול (בקבוק). האם זהו עניין של הרגל? או האם בגילאים אלו לא ניתן להימנע מלאכול במשך 11 שעות רצופות? (ישן מ - 20.00 - 07.00). כיצד ניתן להפריד בין הדברים? והאם יש פיתרון לסייע לו להתרגל לשינה רצופה?

בתודה רבה,
איילת.
   תגובה לאיילתאורנה עטאר 20:50 28/10/2009
בגיל הזה את יכולה לדבר איתו ולבקש את רשותו או לומר לו שעכשיו הולכים להחליף ואח"כ נחזור לשחק. בסדר?....

יש הטוענים כי תינוקות בגיל הזה יכולים לא לאכול לילה שלם. את יכולה לנסות לתת לו מים בלילה ולראות אם זה עוזר. או לפחות בקבוק אחד וכל שאר הפעמים מים.
לגבי שינה רצופה - זה פשוט יגיע. לרוב בגיל הזה יש עדיין מספר יקיצות בלילה. חלק מהתינוקות חוזרים לישון מיד וחלק זקוקים לעזרה לחזור לישון.

בברכה,
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו