צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תאומים בני חצי שנה.יעלי 12:25 25/03/2010
התאומים שלי (לא זהים) נולדו לפני חצי שנה, בשבוע 37. הבכור "מחזיק" עצמו הרבה יותר מהקטן כבר מהלידה. הקטן מרגיש לי "רך" יותר. הבכור מתהפך מהבטן לגב כבר מעל חודש, ולאחרונה גם מהגב לבטן (כשנחה עליו המוזה, לא בעקביות), ומסתובב סביב צירו. הקטן התחיל להתהפך מהבטן לגב רק בשבועיים האחרונים, לא מתהפך מהגב לבטן, ובאופן כללי מאוד לא אוהב להיות על הבטן. על הגב שניהם מחזיקים בכפות הרגליים, ודווקא הקטן מראה גמישות גדולה יותר.
הייתי אצל מרפאה בעיסוק שמתמחה בתינוקות, והיא לא ראתה בעיה מיוחדת אצל הקטן, ורק נתנה לי מספר תרגילים (שמיכה מגולגלת מתחת לבית השחי, משחק על כדור וכד').
השאלה שלי - האם יש צורך לפנות גם לרופא מומחה? נוירולוג או מומחה התפחותי?
(לציין שאלו ילדים ראשונים, אז רמת הלחץ די גבוהה..).
   תגובה ליעליאורנה עטאר 21:17 27/03/2010
יעלי שלום,
האם המרפאה בעיסוק אמרה משהו על הטונוס או גמישות של בנך "הקטן"? ממה שאת מתארת כאן ייתכן ויש לו טונוס מעט נמוך מלווה/או גמישות יתר והם אלו שמובילים אותך למילים "רך" ושהוא גמיש בשכיבה על הגב.

אני לא מאמינה בלהשתמש במגבת מגולגלת מתחת לבית השחי כי היא לא מעודדת חיזוק שרירים ולמידה עצמאית אלא גורמת לתינוק להישען על אותה מגבת שהיא עושה עבורו את "העבודה".

מאחר ויש לך בבית מקור להשוואה את שמה לב יותר לעניין וזה טוב, אני כן ממליצה מאחר והוא בן חצי שנה ולא אוהב לשכב על הבטן שאולי תראי מדריכה להתפתחות תינוקות שתתן לך כלים רבים וכן תאבחן אם הוא בעל טונוס נמוך ו/או גמישות יתר ותעבוד איתו כך שהוא לא יגיע לעיכוב התפתחותי.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו