צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שאלה לגבי התישבותדיאנה 07:25 03/04/2010
בתי בת תשעה חודשים עברה לדעתי את כל השלבים התהפכויות, הושתת ידים לחפץ (יד אחת מעמידת שש) זחילה ידים רגלים על הבטן וכמה שבועות זוחלת על 4 ונעמדת ליד חפצים. היא היתה מתישבת מעמידת שש אבל זה היה לתקופה של כמה ימים בלבד עד שהתחילה לזחול. מעז שהיא זוחלת היא נעמדת על הברכים מתישבת אחורה מין ישיבת W וזו צורת הישיבה היחידה שלה כרגע. האם זה בעיתי? האם צריך לעות איתה תרגילים כלשהם או שהיא תחזור לזה בעצמה?
תודה וחג שמח
   תגובה לדיאנהאורנה עטאר 10:47 04/04/2010
דיאנה שלום,
אני מבינה שהיא זוחלת על 6 (גם הברכיים על הרצפה), נעמדת על הברכיים ומתיישבת W.
אני הייתי רוצה שהיא תשב בעוד סגנונות ישיבה ולא רק W. ישיבת W היא בחירה למעשה בבסיס רחב וצריך לחשוב למה היא בוחרת לשבת כך? הישיבה הזו אינה טובה לאורך זמן מאחר והיא שוחקת את המפרק וכמו שאמרתי מעידה על איזה קושי בבחירת ישיבות אחרות.

אני ממליצה לנסות איתה את התרגילים שאכתוב לך כאן. במידה ותראי שאת לא מגיעה לתוצאות בעצמך את מוזמנת לשקול לפגוש מדריכה בכדי לעבור אבחון יסודי וקבלת תרגילי מדוייקים למצבו ההתפתחותי של בתך.

התרגילים:
1. כשהיא על 6 לקחת את האגן אחורנית ומעט הצידה עד הרצפה בכדי להגיע לישיבה משוכלת (רגל מכופפת קדימה ורגל מכופפת אחורה). לעשות זאת לשני הכיוונים. לראות אם היא נשארת בישיבה הזו, אם נוח לה, אם היא צריכה להיעזר ביד להישענות.
2. להושיב אותה על כדור פיזיו בישיבה עם הרגליים קדימה ולתת לה תנועה של הקפצות, אח"כ להעביר אותה לישיבת שיכול ולתת לה תנועה קדימה ואחורה ולצדדים.

תעדכני אותי איך הולך.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il
   דיאנה 19:27 04/04/2010
אורנה שלום,
תודה על תשובתך. התרגיל של לקיחת האגן אחורנית זו הדרך שהיא התישבה בה בהתחלה כאשר התחילה להתישב, אבל זה היה לזמן קצר בלבד. אם מושיבים אותה היא יושבת גם עם רגלים קדימה וגם בישיבה משוכלת לכמה דקות ללא תמיכת ידים או נתמכת ביד אחת כאשר מרגישה שהיא יצאה מיציבות. אחרי כמה דקות היא לוקחת רגל אחורה וזוחלת או לוקחת רגל קדימה לישיבה ישרה או נוטה לצד אחד ומשם זוחלת.
   תגובה לדיאנהאורנה עטאר 20:41 07/04/2010
הי דיאנה,
אז ייתכן והיא לא יושבת W אלא יושבת על השוקיים כאשר כפות הרגליים קרובות לטוסיק או מתחתיו. אם כך הדבר זו אינה ישיבת W. בישיבת כפות הרגליים ממש פונות החוצה.
במידה והיא יושבת כך את יכולה להסיט אותה מעט לישיבת שיכול. אם היא עדיין מעדיפה רק את ישיבת הברכיים הזו במעבר מזחילה לישיבה את מוזמנת עדיין לתרגל איתה את התרגילים לראות אם יש שינוי.
תעקבי ותעדכני.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו