צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  המשך...טל 23:45 08/05/2010
אורנה שלום רב,
בהמשך לפנייתי בנוגע לתינוק שאינו אוהב שמלבישים לו סינר ומנגבים את פניו אני יכולה להוסיף כי לא תמיד הוא אוהב מגע באיזור בית החזה שלו. אם אני מניחה עליו את הידיים באיזור בית החזה כשהוא עייף, רעב או לא נעים לא באופן כללי, הוא יתרגז וידחוף באמצעות ידיו את ידיי, במידה והוא במצב רוח טוב, לא תהיה לו בעיה עם המגע באיזור זה. דבר נוסף שמטריד אותי הוא שאחרי המקלחת (שממנה הוא נהנה ואין לו בעיה שאגע בו בכל הגוף), כשאני מנגבת אותו ומלבישה אותו הוא בד"כ כועס ובוכה (אולי בגלל שהוא כבר עייף) ובד"כ הוא אינו אוהב שמחליפים לו חולצה (אינו אוהב שמרימים לו את הידיים למעלה). לפעמים התגובות שלו כעוסות והוא "צועק" עליי אם דבר כזה או אחר שאני עושה לא מוצא חן בעיניו. נכון שהוא עדיין תינוק והוא רק בן 8.5 חודשים אבל אני חוששת שהדברים לעיל הם מאפיינים אישיותיים שלו ולא יהיה כל כך פשוט איתו בהמשך. אשמח אם תעודדי אותי קצת ותאמרי לי אם יש דרך להתמודד עם זה.
תודה, טל
   תגובה לטלאורנה עטאר 22:10 11/05/2010
טל שלום,
ייתכן ויש כאן מקרה של יתר רגישות אך לא ניתן לאבחן דבר כזה בפורום.
אני ממליצה בשלב הראשון - אפילו אם אין לו יתר רגישות - להיות מודעת לכך ולחשוף אותו (לא לוותר) אך בהדרגה. לחשוף למרקמים שונים של מגע. ממטפחת נעימה ועד לליפה.

מאחר ואת כבר מתארת שזה משפיע על אופיו מומלץ לראות איש מקצוע ולעבור אבחון מסודר וטיפול שיפחית ככל שניתן את הרגישות בכדי שלא יפריע לו לתפקוד יום יומי.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו