צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בילוי והתפתחותמאיה 14:47 25/05/2010
היי שלום,

אני כרגע בחופשת לידה עם הקטנה שלי בבית, היא בת 4 חודשים כמעט, עוד מעט אשאיר אותה למטפלת ואחזור לעבודה, יש לי כמה שאלות כי אני רוצה לברר אם אני עושה את הדברים נכון:

הדר עוד מעט בת 4 חודשים והיא נשארת יפה על הבטן, היא מושיטה ידיים לגעת בצעצועים ואף תופסת אותם ומושכת אותם אל הפה, מספר פעמים ששמתי אותה על הבטן היא התהפכה לבד לגב, אני גם לפעמים כשאני משחקת איתה אני הופכת אותה מהגב לבטן עם משיכה של הרגל קודם בצורה כזו שהתנועה של הרגל גוררת אתכל הגוף אחריו היא אוהבת את זה, השאלה שלי היא האם אני צריכה לבלות את הזמן יחד איתה על משטח הפעילות כדי לעשות איתה תרגילים או לתת לה לבד, או שלהקציב שעה שעתיים ביום, מה הכי נכון לעשות? אני חוששת שמא הבילוי התמידי שלי איתה יגרום לה לא להיות עצמאית

בנוסף איך מעודדים התהפכות והאם כדאי בכלל לעודד, באיזה גיל צפוי שהיא תתהפך לבד, וכאשר היא משחקת לבד על משטח הפעילות האם חשוב שהיא תראה אותי בקרבת מקום או שזה בסדר שהיא תרגיש לבד כשהיא משחקת? האם חשוב לענות לה כל הזמן על המילמולים שלה כשהיא משחקת או לא?
תודה מראש
   תגובה למאיהאורנה עטאר 23:33 26/05/2010
מאיה שלום,
האינטואיציות שלך טובות.
התהפכות אנו רוצים לראות בין 4-6 חודשים. בפורום זה תמצאי תרגילים רבים להתהפכות. ניתן לתרגל אותם וניתן בגילה לתת לזמן לעשת את שלו.
את לא צריכה להיות לידה כל הזמן ולתרגל איתה, אך כמובן להקדיש לה זמן על מזרן הפעילות זה בסדר גמור. תינוקות המתפתחים באופן תקין לרוב מגלים את הכל לבד ואנו שם בשביל טיפה לכוון - אך את הרוב הם עושים לבד.
בגילה את יכולה להשאיר אותה על המזרן ולא חייבת שהיא תראה אותך או לענות לה על המלמולים. רצית שהיא תהיה עצמאית..לא?

בכל אופן, לכל שאלה בעתיד אני פה להתייעצות.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו