צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוקת שלא מוכנה להיות לא על הידייםשרון 08:49 21/06/2010
שלום, בתי בת 8 שבועות ומלפני שבועיים לערך היא פשוט לא מוכנה לישון בשום מקום אחר חוך מעל הידיים. גם בלילה קשה להשכעב אותה לישון ולוקח יותר משעה של הלוך וחזור עד שהיא נרדמת, אבל זה בסוף קורה.
הבעיה היא שבמהלך היום אם אני רוצה לשים אותה בעגלה/לול/כסא מתנדנד/כסא של האוטו היא פשוט מתחילה לבכות ולא מפסיקה עד שאני לא לוקחת אותה על הידיים. היא יכולה להירדם עלי וברגע שאנסה להניח אותה במקום אחר היא תתעורר ותבכה. כתוצאה מכך אני לא מסוגלת לצאת מהבית לשום מקום כי אי אפשר לשים אותה בעגלה או באוטו וגם בבית אני לא יכולה לעשות שום דבר כי היא כל הזמן עלי. מצב מאוד מדכא ומתסכל.

שאלותיי הן: האם מצב זה "נורמאלי" בגיל הזה? מדוע פתאום חל שינוי שכזה?
ולשאלה הכי חשובה- אני מתלבטת בין 2 גישות- האחת אומרת שכנראה שהיא צריכה אותי עכשיו ושאתן לה להיות עלי כל הזמו ושתינוקות בגיל כזה לא מתרגלים לדברים ובעוד תקופה לא ארוכה זה יעבור לה, או שחייבים להתעקש כבר עכשיו וכן לנסות כל פעם לשים אותה ולתת לה קצת לבכות ואז לגשת וככה הלוך וחזור ורק אם זה לא עובד לקחת אותה ולהתמיד בזה כל הזמן עד שבסוף היא תתרגל?

אני ממש מיואשת. אנחנו מנסים לפעמים לשים אותה וללכת הלוך ולזור לתת מוצץ ולהרגיע, אבל ברוב הפעמים זה מסתיים על הידיים ואנחנו מותשים. האם להמשיך להתעקש או שבאמת בגיל הזה אים טעם? אני חוששת שהיא כן תתרגל להיות על הידיים וזה לא יעבור עוד חודש ואז בכל מקרה נצטרך לעבור את אותו התהליך של להרגיל אותה.

זקוקה נואשות לעצתכם, מה הדרך הנכונה?

תודה מראש
   תגובה לשרוןאורנה עטאר 21:47 23/06/2010
שרון שלום,
בגילה של בתך הגישה הנכונה היא הראשונה שתארת. לתת מענה לצרכים של בתך. את לא מתארת כאן את מהלך ההריון והלידה ולעיתים יש קשר לארועים קודמים אלו והצורך שלה בקרבה, בחום, במגע, בתנועה בכדי להירגע.
אני מציעה לכם קודם כל לנשום עמוק ולדעת שאין ילד (לפחות אני לא מכירה) שרוצה לישון רק על הידיים של הוריו ולכן אני לא מאמינה ב"תתרגל".
תני לה את מה שהיא צריכה עכשיו שזה קרבה אליכם. סביב גיל שלושה-ארבעה חודשים אפשר להתחיל לדבר על הרגלים ולנסות לתת מענה אחר.
אני כן רוצה להציע לך כל מיני עזרים שממש יקלו עליכם את התקופה הזו.
מנשא בד - כך תוכלי לשים אותה עלייך ולצאת החוצה. מומלץ בתנוחת ערסול. היא יכולה לישון שם גם את כל זמן השינה שלה בלי להעביר אותה. את יכולה להיות איתה בבית עם מנשא.
כדור פיזיו - מתן תנועה על הכדור מאוד מרגיעה ובנוסף לפן ההתפתחותי של מתן תנועה - זה יקל עליכם את העמידה איתה וייתכן ויקצר את משך הזמן עד ההרדמות.
בנוסף - שימוש בפוף ובערסל תינוקות - היא יכולה לישון בפוף/בערסל בתנוחת ערסול. את הפוף את ובן זוגך יכולים לשים אותה ולתת לה תנועה של הקפצות איטיות שיעזרו לה לישון בלי שהיאא על הידיים.

אז יש הרבה מה לעשות ואל תתיאשו. אם את רואה שאתם לא מגיעים לתוצאות לבד - תשקלו לפגוש מדריכה להתפתחות תינוקות בבתכם שתראה לכם את הכל ועוד בכדי לעבור את התקופה הזו ולפנות את בתכם להיות פנויה ללמידה.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו