צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  מקפיצה - מדוע לא ענו לי?תמרית 20:05 24/06/2010
בני בן 10 חודשים.
בגיל 3 חודשים התהפך מהגב לבטן, זוחל על 6 מגיל 7 חודשים, נעמד גם מגיל 7 חודשים, למד לשבת בגיל 9 חודשים.
כשהוא עומד כפות הרגליים שלו לא מונחות כולן על הרצפה, אלא עומד ב"עמידה ראשונה" של בלט (עקבים פנימה ובהונות החוצה, צארלי צאפלין סטייל) וכף הרגל מוטה פנימה, כך שעומד על החלק הפנימי של כף הרגל ולא על כולה.
כשאני מנסה להעמיד אותו לבד הוא לא עושה זאת, אני רואה שאין לו עדיין מספיק שיווי משקל או יציבה בשביל לעמוד עצמאית. אני דואגת, האם בגלל המנח הלא נכון של כפות הרגליים מתעכבת ההליכה שלו. אולי זה כי הוא נעמד בגיל מוקדם יחסית ותנוחה זו נתנה לו בסיס יותר רחב ויציב בזמנו?
שאלתי האם הדאגה מוצדקת והאם המנח הלא תקין מעכב עמידה והליכה עצמאית? כמו כן האם יש תרגילים שניתן לעשות בשלב זה, או שאולי כשיתחיל ללכת זה יסתדר מעצמו?
תודה רבה.
   תגובה לתמריתאורנה עטאר 21:19 27/06/2010
תמרית שלום,
בנך נעמד בגיל מוקדם מידי ואת בעצמך מתארת שאין לו מספיק שיווי משקל בכדי לעמוד בכוחות עצמו וזה בסדר גמור לגילו. אנו רוצים לראות הליכה בין שנה לשנה וחצי ולכן יש לו עוד שמן לתרגל את מערכת שיווי המשקל שלו בכדי להגיע ליציבה נכונה.
מנח של כף הרגל בעמידה יכולה לנבוע מסיבות שונות וללא אבחון לא אוכל לדעת אם זה משהו שיחלוף או ישאר. חלק מהסיבות באמת טמונות בכך שמערכת שיווי המשקל שלו עדיין לא הבשילה והוא עוד לא רכש את כל כיווני התנועה - גם של כף הרגל ולכן נעמד באופן כזה.

ממליצה לך לא להעמיד אותו אלא לתת לו להיעמד בכוחות עצמו.
אני כן ממליצה לראות מדריכה להתפתחות תינוקות בכדי לאבחן ולתת לכם תרגילים בכדי לעודד עמידה מאוזנת יותר ושימוש בכל כף הרגל.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו