צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן כמעט 9 ח' מגחון לזחילה על 6שני 09:48 29/06/2010
זוחל מגיל 6 ח'-גחון נגרר ש, אני עושה לו מידי פעם תרגילים של הקרבת יד רגל נגדית, בסיבובים הוא מעולה מכופף רגל יפה, גם כיפופים על כדור פיסיו יפים.

אבל לא זוחל נכון עדיין, הוא נעמד המון המון כבר כמה שבועות על 6 אבל לא מצליח לזחול.גם נעמד על 6 כדי לטפס על כריות גבוהות ונעמד על 2 כדי לטפס על שולחנות נמוכים ומשחק כשהוא על 2 על הברכיים מקווה שברור)
איך ניתן לסייע לזחול על 6 ?

באופן מאוד חריג הוא מתלונן כדי לשבת או שיעמידו אותו (בעיקר) כשמרימים אותו מיד נוצרת תנוחת עמידה על קצות האצבעות הגוף מזדקף והוא שמחחחחח!!, ממש בלתי אפשרי לא להעמיד אותו הוא פשוט משתוקק, וכששמים על הבטן הוא צורח מאכזבה ,עד הרגע שנעמד , ישיבה זו פשרה. מותר?????

לא יודע להתיישב אבל יורד מישיבה לזחילה אפשר לסייע?

תודה
   תגובה לשניאורנה עטאר 10:45 01/07/2010
שני שלום,
ממה שהבנתי בנך זוחל א סימטרית גחון ולא זוחל עדיין על 6. לא מתיישב והוא להיעמד.
לגבי הושבה - רצוי עדיין לא להושיב אותו וכמובן רצוי גם לא להעמיד אותו. אם הוא נעמד בכוחות עצמו זה בסדר - אך לא לספק לו חפצים/ידיים שיעזרו לא להיעמד. לנסות להרחיק הכל בכדי שיעלה על 6 ויממש זחילה על 6 לפני עמידה והליכה.
את גם מתארת עלייה על קצות האצבעות שלעיתים נובעת מזקיפת יתר של הגב.
בגילו אני לא הייתי מתחילה לעבוד על זחילת גחון סימטרית אלא עובדת על זחילת 6 ועל הסימטריה עובדת בדרך אחרת.
אני ממליצה כשהוא עולה על 6 - להגיש לו כל פעם צעצוע/גירוי (אפשר בועות סבון) ליד אחרת בכדי שינתק יד על 6. בנוסף כשהוא זוחל גחון לשים המון מכשולים בכדי שיפעיל יותר כוח ויעבור ל6. דוגמאות למכשולים: ערימת כריות, הרגל שלך וכו'.

במידה ותרגישי שעד גיל 10 חודשים הוא לא יתחיל לזחול על 6 יש מקום לעבור אבחון בצורה מסודרת אצל מדריכה להתפתחות תינוקות בכדי לקבל כלים שייסעו לכם לממש את השלבים הבאים באופן איכותי.
בברכה,
אורנה.

אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו