צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוק בן 3 וחצי חודשים - בעיה משולבת.סיון ישראל 12:24 12/07/2010
שי שלום.
בני נולד בשבוע 37 במשקל 3.180. כבר מלידה ניכר כי היה חסר שקט והרבה לבכות. זהו ילדי השני, את הבכורה הנקתי בהצלחה ואילו את בני לא הצלחתי בשל חוסר השקט. בני סבל מטורטיקוליס משמעותי ימינה בנוסף לאקסטנציה מוגברת בגב וטונוס שרירי מוגבר רק שאף אחד לא ממש ייחס לזה חשיבות תחילה נדמה היה כי הוא פשוט מבוהל כל הזמן. את בעיית הטורטיקוליס פתרתי באמצעות תרגילים שניתנו עך ידי הפיזיטרפיסטית של קופת חולים שלא ייחסה כל כך חשיבות לגב המתעגל. הימים היו בלתי נסבלים ולמרות אי השקט בלילה דווקא ישן בשלווה ופתח מרווחים יפים בין האכלות. מגיל חודשיים וחצי התחלתי להבחין בכך שבני מעולם לא הוריד ראש למזרן ולא התרפק עם ראשו על כתפי וכך אבחנתי את הבעיה תוך קריאה ושיטוט און ליין.
כבר עם האבחנה יצאתי קשר עם מדריכת צעד ראשון שהנחתה אותי בתרגילי ערסול ותפיחות ואכן נוצר שיפור בתנועתיות ובמזג. מגיל שלושה חודשים שילבנו גם טיפול קרניו סאקארל שגם הביא להקלה.לבני נותרו מספר קשיים והייתי רוצה את עצתך:
1. בני מתקשה להביא את ידייו למרכז הגוף, אני עובדת איתו מהצדדים ובערסול על הפוף (לא אוהב כלל מנשא)אך ללא שיפור. בכלל תנוחות הצד קשות לו ביותר והוא נינוח רק לדקות ספורות בדרך כלל כשהוא מתעורר משינה ורגוע אך מהר מאוד גופו מתחיל להתקשות וראשו נזרק לאחור ורגליו מתרוממות.
2. כל מה שקשור לרגיעה עצמאית ולהרדמות הוא ממש קשה. הרדמה תוך קפיצות על כדור הפיזיו מצליחה אך הוא מתעורר מהר לאחר שאני מניחה אותו ואז הוא נרגז מאוד.הרדמה על הפוף בתנוחת צד מתאפשרת רק עם בקבוק. נראה כי טפיחות ממש מרגיזות אותו. הוא ישן על הבטן (גם בלילה) ומתעורר מיד בבכי תוך זריקת הראש לאחור.השינה שלו תמיד הייתה קצרה ביום 20-40 דקות מקסימום כעת הבעיה עוברת גם ללילות שכן הוא רגיל לאמצעים קיצוניים כדי לשוב לישון(בקבוק,מים,קפיצות) כיצד ניתן ללמד ילד כה מתוח וחסר יכולת להירגע לבד למצוא את הדרך להרדמות ולשינה טובה יותר?
סליחה על המגילתיות.............סיון
   תגובה לסיוןאורנה עטאר 23:07 15/07/2010
סיוון שלום,
אענה לשאלותייך -
1. הבאת ידיים למרכז הגוף קשה במצבים של אקסטנציה מוגברת ואני מתארת לי שאת זה את מבינה. ערסול בכל צורה - פוף, ערסל, על כדור יהיה מצויין עבורו וחשוב להתמיד עם זה כמה פעמים ביום. במידה וקשה לו - אפשר לערסל עם הפסקות. כנ"ל לגבי שהייה על הצדדים.
2. לגבי רגיעה עצמאית והירדמות - אלו קשורים לטונוס המוגבר. כדאי להכין אותו לשינה. אני ממליצה לתת לו לפני השינה מגע עמוק בכל הגוף. מגע שיורה לשרירים של בנך שהם יכולים להרפות. ורק אז לגשת לטקס שינה.


האם המפגש עם המדריכה היה חד פעמי?

כי לדעתי מאחר ויש כאן כמה נושאים - טונוס מוגבר, אקסטנציה, טורטיקוליס - הייתי ממליצה להיות במעקב אצל מדריכה להתפתחות תינוקות שתנחה אותך בהתאם לשלב ההתפתחותי שלו באופן אישי. במידה ואת גרה באזור המרכז - אני ממליצה לפנות למרכז "צעד ראשון" או אליי ישירות.
אני חושבת שלשיטה יש הרבה מה להציע לכם והמענה בפורום הוא שטחי לרוב כי אין כמו מראה עיניים ועבודה ממוקדת ופרטנית במקרים האלו.
שיקלי זאת.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו