צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוקת בת 8 וחצי חודשים לא זוחלתאלה 14:43 21/07/2010
תינוקת בת 8 וחצי חודשים עדיין לא זוחלת מה שהיא כן עושה: מתהפכת בטן-גב גב-בטן, נוח לה להיות על הבטן, היא שעות משחקת כשהיא על הבטן, כשהיא על הגב מרימה רגליים לכיוון הפנים, מאוד גמישה. המצב הכי פעיל מבחינה תנועתית זה כשהיא על הבטןועושה סיבוב 360 מעלות על הגחון. לעיתים רחוקות היא מותחת ידיים ונשענת על כפות הידיים או מרימה מעט את הגוף למצב של זחילה על 6 אך זה לכמה שניות בודדות. איך אפשר לעזור לה לשהות על המרפקים יותר זמן, לפתח חגורת כתפיים חזקה יותר ולהתקדם מבחינה תנועתית לכיווןזחילה?

תודה
   תגובה לאלהאורנה עטאר 22:41 21/07/2010
אלה שלום,
אנו רוצים לראות זחילה עד גיל תשעה חודשים ולכן נשמע כי התפתחות בתך תקינה.
את אומרת שהיא שוהה על הגחון, על המרפקים. נכון? אז למה רוצה לעזור לה לשהות על המרפקים יותר זמן?

בכדי לעודד זחילת גחון:
1)על הגחון לתרגל מספר רב של פעמים סיבוב סביב ציר לשני הכוונים.
2) על הכדור על הבטן – על כדור פיז'יו להשכיב על הבטן ולהגיש צעצוע מקדימה על הרצפה. תפיסת צעצוע מהרצפה – פועל על הזקיפה של הגב.
3) העברות משקל על הכדור - להשכיב על הבטן על הכדור ולהגיש צעצוע מהצד ולראות אם קיימת העברת משקל לצד הנגדי והושטת יד. חשוב לראות שהרגל הנגדית מתכופפת בזמן העברת המשקל. ניתן לעשות תרגיל זה גם על כדור פיזיו תוך הטייתו לצד. זהו תרגיל העובד על העברות משקל.
4) דחיפה עם כפות הרגליים - להשכיב על הגב ולהצמיד כפות רגליים לרצפה (רוחב האגן, לא קרוב מדי לטוסיק) ולחכות לדחיפה כלפי מעלה של הטוסיק. אם אין דחיפה, מעט ניעות מהברכיים לכיוון כפות הרגליים והקפצות אגן וחזרה על הצמדת הרגליים. תרגלי זה מאפשר לימוד דחיפה עם הרגליים. המוח יודע לתרגם זאת לדחיפה עם הרגליים על הבטן.


בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו