צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  הליכה עם כפות רגליים מפוסקות מאודיניב וכרמית 12:54 01/08/2010
שלום,
יש לנו ילד בן שנה+ 4 שהולך עם הליכון (סוג של עגלה קטנה, שעומדים מאחור ודוחפים) מאז גיל שנה.
לפני כשבועיים התחיל ללכת איתנו כשהוא נותן יד אחת.
עכשיו כשהוא הולך איתנו ולא מאחורי ההליכון, שמנו לב שכפות רגליו מפוסקות מאוד לצדדים. אנו חוששים שזה בגלל ההליכון, כי כאשר הולכים עם עגלה וגלגלים לפניך אז כדי להימנע מפגיעה בגלגלים >> ניתן לפסק את כפות הרגליים.
יש לציין כי שכהוא נולד עשו לו אולטרסאונד של פיסוק ירכיים (באגן), לא כי היה צריך, אלא רק כי לאחים שלי הייתה בעיה כזו בילדותם >> והכל תקין.
האם אכן הפיסוק המאוד מאוד חסק בכפות הרגליים נגרם בשל ההליכון?האם יש צורך בבדיקה אורטופד או בבדיקה של רופא להתפתחות הילד? והאם ניתן לפתור זאת כעת ע"י רכישת נעליים מיוחדות, שיחייבו אותו ללכת עם כפות רגליים מיושרות?

תודה רבה,
יניב וכרמית.
   תגובה ליניב וכרמיתאורנה עטאר 11:43 08/08/2010
שלום לכם,
אינני יכולה לדעת ממה נובע הפיסוק. יש פעוטות רבים שבתחילת הליכתם הולכים עם פיסוק בכפות הרגליים בכדי לאזן את עצמם ולאט לאט הפיסוק נסגר.
הליכה עם הליכון (או כל תמיכה אחרת - גם יד) תקופה כל כך ארוכה יכולה להשפיע על ההליכה העצמאית שלו, לעכב אותה ואף לשבשה אך לא ניתן לדעת בוודאות ללא מראה עיניים.

תנו לו המון חוויות של יציאה משיווי משקל בעמידה בכדי שילמד לאזן את עצמו לבד (דוגמא - לנדנד כל דבר שהוא נעמד בעזרתו בכדי שיעביר משקל בין הרגליים).

בשלב הזה הייתי ממתינה ורואה אם הוא סוגר את הפיסוק לבד עם הזמן ועם הבשלת מערכת שיווי המשקל שלו במעבר להליכה עצמאית ובמידה ותראו שאין שינוי הייתי שוקלת לראות איש מקצוע.


בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו