צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  לא זוחלת על ששדנה 06:27 05/08/2010
ביתי בת 10 חודשים ועדיין לא זוחלת על שש. היא זוחלת גחון מגיל 8.5 חודשים. הזחילה שלה סימטרית, יד ורגל נגדית. היא זוחלת מאוד מהר ומגיעה לכל מקום. לפעמים כשהיא רוצה להגיע למשהו גבוה ממנה, היא מיישרת ידיים ומנסה להתרומם, אך בזחילה עצמה, היא לא מנסה גם ליישר ידיים ולעמוד על שש.(זוחלת על מרפקים). אני עושה לה מכשולים של כריות, מדרגות, לטפס עליי/דרכי, הכל היא עושה מצויין, אך על גחון. אני כבר די מיואשת ולא יודעת איך לגרום לה לעמוד על שש. מסיבה זו היא גם לא מתיישבת לבד, היא נשענת על צד אחד/מרפק של צד אחד, וחסר לה רק להתרומם טיפה כדי להתיישב, אך זה היא לא עושה. אם אני אושיב אותה היא יכולה לשבת יציב, אך לא מגיעה לזה לבד. מה עליי לעשות עוד כדי לעזור לה? עד איזה גיל זה נחשב איחור בהתפתחות?

תודה מראש
   תגובה לדנהאורנה עטאר 12:22 08/08/2010
דנה שלום,
סביב גיל 10 חודשים אנו רוצים לראות ניצני זחילה על 6. בתך עדיין לא בעיכוב.
המשיכי לאתגר אותה עם מכשולים. שלבי גם טיפוס על שיפוע כמו מגלשה (לרוב לא ניתן לעשות זאת על הגחון).
תרגיל נוסף - תרגול של רפלקס בלימה - בכדי ללמד אותה ליישר ידיים בכדי לבלום.
(בלשון זכר):
החזיקי אותו עם הפנים כלפי חוץ על הידיים שלך, התכופפי כלפי מטה בתנופה קלה (במפתיע) ותרגלי את שליחת הידיים שלו כלפי הרצפה. זהו רפלקס בלימה שמחזק את שרירי הגב וחגורת הכתפיים. אפשר בשלב ראשוני לבצע את התרגיל לכיוון המיטה או הספה וממש להפיל את הראש על המיטה מספר פעמים, עד שהרפלקס יתחיל להגיב. גורם ההפתעה חשוב בתרגיל זה.
כשהוא מגיע לרצפה הניחי לו להשען על כפות הידיים בכדי לחזק אותן.


תעדכני איך הולך.
בברכה,

אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו