צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התהפכות מהבטן לגבליאת 19:26 12/08/2010
היי
אני אמא לתינוק מתוק בשם עומר, בן כמעט חמישה חודשים. כבר מעל חודש הוא מתהפך מהגב לבטן, חחזיק את הראש המון זמן למעלה. מרים את הידיים למעלה ומתישר (ממש מתרומם), לאחרונה התחיל לקחת דברים גם כשהוא על הבטן. אבל הוא עדיין לא יודע איך להתהפך בחרה מהבטן לגב, והוא עדיין לא מבין שהוא יכול לישון על הבטן(להניח את הראש על המזרון)
האם ממולץ לנסות ללמד אותו ואם כן איך?
   תגובה לליאתאורנה עטאר 22:19 15/08/2010
ליאת שלום,
בנך אינו בעיכוב בהתהפכות בטן-גב ולכן לא הייתי מאיצה בו.
מה שכן הייתי רוצה לראות זה שהייה על המרפקים על הבטן ולא על כפות הידיים (כך יהיה לו נוח יותר להתהפך גם).
שהייה על כפות הידיים מעידה על איזה מתח בבית החזה ואת מוזמנת לתת לו מגע עמוק באזור בית החזה וכן טפיחות כשהוא על הגב בכדי להוריד מתח זה.
בנוסף כשהוא על הבטן - הורידי אותו להישענות על המרפקים והחזיקי באזור הזרועות והניעי מעט את פלג גופו העליון מצד לצד - העברות משקל קטנות כאלו.

תרגול להתהפכות בטן-גב:
להשכיב אותו על הבטן, רוכנים מעליו ומכניסים יד אחת מתחת בית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד. לאט לאט להכניס את הזרוע פנימה עד שהוא יניח ראש ולהמשיך את ההתהפכות ולהפגיש יד עם רגל נגדיים. חשוב לעשות את זה באיטיות ולראות שהראש לא נופל. אפשר לשהות קצת על הצד ולתת לו להשלים את הגלגול. לעשות זאת לשני הכיוונים.

תעדכני איך הולך.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו