צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוק בן 5 וחצי חודשיםמיכל 10:29 10/10/2010
מתהפך כבר מזמן מהגב לבטן הפוך מתקשה ושזה כבר קורה זה כאילו בטעות ויש מין חבטה קטנה והוא קצת מבוהל. הוא מבלה הרבה על הבטן זוחל כבר ברברס וגם מצליח להתקדם קדימה קצת.
קראתי על אקסטנציה מוגברת בגב ואני קצת מודאגת יש לו חלק מהסימנים חוסר שקט המלווה בבכי שהוא על הגב ועל הבטן אף פעם הוא לא מוריד את הראש למזרון בזמן משחק ואכל לא אהב מהרגע שנולד תנוחת ערסול האם יש סיבה לדאגה?
   תגובה למיכלאורנה עטאר 20:11 18/10/2010
מיכל שלום,
קודם כל - סליחה על התגובה המאוחרת!
לגבי ההתהפכויות - אני אתאר לך כאן תרגיל להתהפכות מהבטן לגב - תרגלי איתו את התרגיל הזה על בסיס יום יומי.
לגבי אקסטנציה - לא אוכל לדעת בלי לראות אותו. אכן תינוקות עם אקסטנציה קשה להם להניח ראש על הבטן ולא אוהבים את תנוחת הערסול בגלל קיצור זוקפי הגב ומתח שרירי בבית החזה.
אני ממליצה לנסות להשכיב אותו על הצדדים עם הבאת ידיים לקדמת הגוף, שלבי מגע עמוק, לחיצות, טפיחות בכדי שיוכל להיות על הצדדים.
תרגיל מהבטן-לגב:
להשכיב אותו על הבטן, רוכנים מעליו ומכניסים יד אחת מתחת בית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד. לאט לאט להכניס את הזרוע פנימה עד שהוא יניח ראש ולהמשיך את ההתהפכות ולהפגיש יד עם רגל נגדיים. חשוב לעשות את זה באיטיות ולראות שהראש לא נופל. אפשר לשהות קצת על הצד ולתת לו להשלים את הגלגול. לעשות זאת לשני הכיוונים

תעדכני אותי איך הולך!
אני כאן לעוד שאלות.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו