צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שינה על כרית בגיל 7 חודשים...rev 12:17 11/12/2010
שלום,
ביתי בת השבעה חודשים סבלה משיעול וניסיתי להרדימה על גבי כרית ספוג של מבוגרים ומאז היא ישנה פשוט מעולה. שאלתי היא-האם זה בסדר מבחינה התפתחותית? זה לא יפגע לה בהתפתחות או בעמוד השדרה?
שאלה נוספת- כשמרימים אותה היא מיד נועלת ברכיים ורוצה לעמוד . רופאת הילדים אוסרת את זה בכול צורה ואופן וטוענת שהיא עוד קטנה. למה זה כל כך אסור? נראה שהיא רוצה יותר לעמוד מאשר לזחול, כיוון שהיא גוחנת ומצליחה להשיג את מבוקשה אז היא לא מתאמצת לזחול...?
אשמח לתשובתכם
ריבי
   תגובה לריביאורנה עטאר 15:10 22/12/2010
ריבי שלום,
לגבי שינה עם כרית - מאחר ולא רק הראש מונח על הכרית אלא חלק של הגוף היא למעשה ישנה בשיפוע וזה אינו מומלץ בגיל זה. נסי אולי להרדים אותה עם כרית ולאחר מכן לקחת את הכרית.

לגבי העמדה - העמדה לפני שהיא נעמדת בכוחות עצמה יכולה לגרום נזק לעמוד השדרה מאחר והגוף עוד לא מוכן לשלב ההתפתחותי הזה מבחינת המבנה הביומכני שלו.
יש לתינוקות יצר להיעמד כי אנחנו בני אדם והם מאוד אוהבים את זה - אך כדאי ורצוי שהיא תממש את שלבי ההתפתחות הקודמים לעמידה בכדי שתגיע לעמידה מוכנה מבחינת שיווי משקל ובחינת איכות התנועה שלה.
לזחילה יתרונות רבים שאת מוזמנת לקרוא עליהם כאן
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3498092,00.html

ברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו