צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התפתחות תינוקת בת שלושה חודשיםsean 19:44 14/02/2011
שלום,
יש לי תאומות בנות שלושה חודשים. האחת סקרנית, מחייכת צוחקת יוצרת קשר עין, מרימה את הראש ואפילו מתחילה להתהפך. השניה נראית בוהה בחלל האויר, מחייכת שהיא רואה ארון, צוחקת לוילונות, כמעט ולא יוצרת קשר עין, בוכה ובקושי מזיזה את הראש כאשר משכבים אותה על הבטן ובקושי מחייכת אלינו ההורים.
היות ויש לנו שתיים אנחנו שמים לב להבדלים הבולטים בינהן ומודאגים האם התינוקת השניה מתפתחת בקצב יותר איטי או שיש שם משהו מעבר. בביקורים שיגרתיים בטיפת חלב, או בדיקות רופא שיגרתיות לא אמרו לנו שיש משהו חריג (אבל אנחנו גם לא יודעים אם בדקו).
עפ ניסיונכן, האם מדובר פה בתינוקת שמתפתחת בקצב קצת יותר איטי (או אחת שמתפתחת בקצב יותר מהיר), או משהו אחר ?
תודה
   תגובה לseanאורנה עטאר 08:09 19/02/2011
שלום,
כשיש תאומים אין מנוס מהשוואה בניהם וזה ילווה אתכם לכל אורך הגידול שלהם.
אני לא יכולה לומר אם מדובר בתינוקת שמתקדמת באופן איטי כי למעשה שתיהן בטווח. יש תינוקות בגילהם שעדיין קשה להם להרים ראש וכאלו באמת שכבר מתהפכים.
אני חושבת שכן אפשר לתרגל עם בתך שיפור שכיבה על הבטן בכדי להוביל אותה לשכיבה נינוחה על הבטן בגילה. תוכלי למצוא בפורום זה את התהליך הזה שנכתב מספר פעמים.
לגבי חיוכים ויצירת קשר עין - אני מצפה בגיל הזה לחיוכים חברתיים וליצירת קשר עין טובה. האם הם נולדו בזמן? מה היה משקלן בלידה? אם היו פערים ייתכן וזו הסיבה.
בכל אופן המשיכי לעקוב אחר התפתחותם ובמידה ויהיו לך שאלות נוספות אני כאן.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו