צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת 10 חודשים- התפתחות דנה 10:07 21/02/2011
שלום,
יש לי כמה שאלות לגבי ההתפתחות המוטורית של ביתי וכן לגבי התפתחות השפה, אשמח אם תוכלו לעזור לי:

1. ביתי כאמור בת 10 חודשים, זוחלת גחון במרץ אבל מסרבת בכל תוקף לעמוד על שש - היא לא מסוגלת לדחוף את עצמה לישיבה בגלל זה ובטח לא לעמידה. האם זה נורמלי לגילה?
היא יושבת לבד מאוד יציב ואפילו עומדת עם תמיכה באופן יציב אלב רק כששמים אותה בפוזיציה הזו - לא מביאה את עצמה לשם לבד אבל דורשת לעמוד כל היום... או לפחות לשבת. האם זה בסדר להעמיד אותה ולהושיב אותה?

2. לגבי התפתחות השפה: בעלי מדבר איתה אנגלית (שפת אם) ואני עברית. יש לציין שהיא לא נחשפת הרבה לאנגלית כי הוא לא נמצא הרבה בבית (שעה בערב ובסופי שבוע). למרות כל זאת, אני מרגישה שהיא עדיין לא מבינה הרבה מילים ובגילה כבר אמורה להצליב שם עם תמונה, לדעת "איפה _____" וכו, לא? האם זה קשור לדעתך רק לעובדה שהיא מבולבלת משתי השפות או שיש פה עיכוב מנטלי?
יש לציין שהיא מדברת המון, אומרת בה גה ,דה וכו'.
האם יש הערכה כללית מתי תינוקות דו לשוניים מתחילים לדבר ולהבין?


אשמח לעזרה ותשובות
תודה!
דנה
   תגובה לדנהאורנה עטאר 20:23 21/02/2011
דנה שלום,
בגיל 10 חודשים אני הייתי רוצה לראות כבר ניסיונות עלייה לשש. מאחר ואינני רואה אותה אני לא יכולה לדעת מה הסיבה שהיא לא עולה ל6. האם אובחן טונוס השרירים שלה בטיפת חלב או רופא הילדים?
לגבי הושבה והעמדה - רצוי לא להושיב ולא להעמיד תינוק עד שהוא לא מתיישב או נעמד בכוחות עצמו. ייתכן ויש לזה קשר לכך שהיא לא מתרגלת זאת בעצמה וזאת מאחר והיא אוהבת לשבת או לעמוד ולא לתרגל "זמן בטן" מה שיוביל אותה ל6 ולהתיישבות. נסי להימנע ככל שניתן מהושבה והעמדה.

לגבי התפתחות שפה - ידוע כי תינוקות הנחשפים ליותר משפה אחת מדברים מאוחר יותר. לא נראה לי שיש כאן איזה עיכוב. המשיכי לחשוף אותה למילים וזה יגיע.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו