צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התפתחות בן ארבעה חודשיםמירי 13:23 05/04/2011
הי!
יש לי שאלות לגבי הקטן שלי בן הארבעה חודשים (בעוד יומיים).
א.הוא מזיל רוק מאד הרבה.כשאנחנו מחזיקים אותו על הידיים הוא מוציא רוק כל הזמן. דבר נוסף שמציק לי זה שהוא אוהב מוצץ וזה מרגיע אותו (דבר שחשוב לי מאד) אבל הוא לא מצליח לשמור את המוצץ בפה, הוא כל הזמן נופל לו. מישהו אמר לי שיתכן ויש לו טונוס שרירים נמוך בפה ולכן זה כך. האם זה הגיוני? מתאים? אם כן, מה זה אומר ומה ניתן לעשות.
ב.באופן כללי הוא ילד רגוע וחייכן מאד ב"ה, הוא ער הרבה במשך היום (ישן לפרקי זמן קצרים) ובלילה ישן היטב, קם לאכול ומיד ממשיך לישון. כבר כמה ימים שהוא מתהפך כל הזמן מן הגב לבטן (ואז כעבור 2 ד' כועס מאד כי הוא הרבה פחות אוהב להיות על הבטן, והוא עדיין לא יודע לחזור לגב:))) שזה דבר שנראה לי יפה מבחינה התפתחותית אבל מצד שני הוא עדיין לא מושיט ידיים במודע לתפוס חפצים. כשיש לו צעצועים סביבו על השטיח או מעליו בטרמפולינה הוא מזיז הרבה את הידיים ומעיף אותם לכיוון ואז באקראי כל הזמן מזיז את הצעצועים או תופס אותם אבל לא מושיט ישירות לחפץ ותופס דבר שנראה לי שכבר אמור לקרות בגיל שלו. האם אני צודקת ומה ניתן לעשות כדי ללמד אותו? (גם כשאני נותנת לו חפץ ביד הוא מחזיק אותו למס' שניות ואז שומט).
תודה מראש!
מירי.
   תגובה למיריאורנה עטאר 21:47 13/04/2011
   תגובה למיריאורנה עטאר 21:52 13/04/2011
מירי שלום,
לגבי הריור והקושי להחזיק את המוצץ - ייתכן ומדובר בטונוס נמוך באזור הפה. נסי לגרות את האזור סביב הפה בכל מיני מרקמים ובכל מיני סוגי מגע כמו טפיחות, ליטופים. כל אלו יכולים להעלות את הרגישות לאותו מקום וייתכן וישפרו את המצב. במידה וזה ממשיך - אני מציעה לגשת לאבחון בכדי לבדוק את נושא הטונוס.

לגבי כל השאר הדברים - הכל תקין. הושטת יד לחפץ זה סביב 4 חודשים אך קשר עין יד מתפתח כל הזמן וזה אמור להשתפר כל יום עוד קצת.

בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו