צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת 8 חודשים לא זוחלת/יושבתתמר 05:55 29/04/2011
שלום, בתי בת 8 חודשים, בגיל 5.5 חודשים התהפכה מהבטן לגב ובגיל 7 חודשים מהגב אל הבטן, מאז שהחלה להתהפך מהגבל אל הבטן הפסיקה לגמרי להתהפך מהבטן לגב..היא נשארת הרבה זמן על הבטן, פורשת ידיים לצדדים כמו אווירון, מיישרת ומכופפת מרפקים, וכשהיא על הגב היא מביאה רגליים לפה, רגליים באוויר, משיקת על הצד הרבה, האם עלי להיות מודאגת מכך שהפסיקה להתהפך?
בנוסף היא עדיין לא זוחלת, גם לא גחון, לא מתיישבת ולא עומדת על 6, מה עלי לעשות? אני גרה בסין ואין לי כאן הדרכה כך שאני צריכה לעבוד איתה עצמאית, אשמח לשמוע את תגובתך
   תגובה לתמראורנה עטאר 21:28 02/05/2011
תמר שלום,
אנו צופים לזחילה עד גיל 10 חודשים ולכן זה עדיין בסדר. האם על הבטן היא רק באוירון או גם נשענת על המרפקים ומעבירה משקל מצד לצד? האם היא התחילה להסתובב סביב ציר? את יכולה לעודד אותה לכך ע"י צעצוע קשור לחוט שאת שמה לה ליד הרגל ומגרה אותה כך שתתחיל להסתובב. לשני הכיוונים.
לגבי התהפכות מהבטן לגב שהפסיקה - את יכולה לתרגל איתה את זה באופן פסיבי כך ש"תיזכר" איך עושים זאת.
התרגול נקרא גלגול גודו ואני אתאר לך אותו:
(בלשון זכר)
להשכיב אותו על הבטן, רוכנים מעליו ומכניסים יד אחת מתחת בית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד. לאט לאט להכניס את הזרוע פנימה עד שהוא יניח ראש ולהמשיך את ההתהפכות ולהפגיש יד עם רגל נגדיים. חשוב לעשות את זה באיטיות ולראות שהראש לא נופל. אפשר לשהות קצת על הצד ולתת לו להשלים את הגלגול. לעשות זאת לשני הכיוונים.

תעדכני אותי ואני כאן להמשך תמיכה.
בברכה,
אורנה.
אורנה עטאר
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון"
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
054-4366399
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו