צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  דמות לא קבועה בחיי תינוקענבל 22:44 02/08/2011
מקווה שזה הפורום הנכון- אם לא, אנא הפנו אותי למקום הנכון.
אני בת 29, כרגע בהיריון טרי, סטודנטית ולומדת לתואר שבשנה הבאה (2 מתוך 3) יהיה לי פרקטיקום (יומיים- 10 שעות כל יום)+ 3 ימי לימודים שנגמרים ב- 12-16.
אני צפויה ללדת בסוף מרץ. אני זכאית כסטודנטית לחודש חופשת לידה, מה שמשאיר לי חודשיים של לימודים בסמסטר ב' שאני צריכה למצוא פיתרון לילד או לפצל את השנה ולהאריך את התואר בעוד שנה- פתרון לא אידיאלי כי סביר להניח שאתקשה למצוא עבודה לשנה הקרובה עם בטן שבקרוב תצא וגם זה אומר שאני דוחה בשנה את הזמן בו אוכל כבר לעבוד מסודר ולהתחיל בקריירה.

לפי מה שהבנתי אין משפחתונים שאפשר לשים ילד מגיל חודש. מאחר ואני לא עובדת, איני זכאית לחופת לידה מבחינת ביטוח לאומי ולכן הבנתי שגם בעלי לא יהיה זכאי.
הוריי הציעו שכל אחד מהם ייקח חופש של שבועיים מהעבודה והם יטפלו בתינוק לפי תורות. בעלי יוכל לקחת שבוע לכל היותר. כך, עד תקופת המבחנים שבה אוכל להתפנות הרבה יותר עבור התינוק ואז 4 חודשי חופשת קיץ שאוכל להיות איתו לגמרי ובתחילת שנה ג', כבר בגיל 7 חודשים, לשים במסגרת.

השאלה שלי היא, כיצד דמות מתחלפת (שהיא 2 סבים/ 2 סבתות) למשך חצי יום+ חצי יום שבו אני ובעלי נטפל בתינוק, יכולים להשפיע על התפתחותו הרגשית והמנטאלית בחודשים הראשונים לחייו? המחקרים שאני מכירה בתחום מדברים רק על חסך במגע ובדמות קבועה שלא נותנת תשומת לב מספקת (למשל מטפלת אחת על 4 תינוקות ואין זמן להקדיש לכל אחד מהם).
בהנחה שכמובן הסבים והסבתות יהיו מסורים ויתנו לו תשומת לב, גירויים ומגע רב למשל אותו חצי יום- יום עבודה ובשאר הזמן אני ובעלי נהיה הורים מסורים, כשכל זה לחודשיים בלבד (החודש השני והשלישי לחייו), כמה זה עשוי להשפיע לרעה על התפתחות התינוק?

תודה רבה...
   דמות לא קבועההילה 00:27 11/08/2011
ענבל שלום,
נושא פורום זה הוא הפתחתות סנסו-מוטורית, ועל כן שאלתך אינה בדיוק עונה על הנושא. יחד עם זאת, אתייחס לשאלתך מבחינה התפתחותית סנסו-מוטורית באופן מקצועי, ומבחינה רגשית מנטאלית מתוך ניסיוני האישי.

זה נכון שחשוב שלתינוק תהיה דמות משמעותית בחייו, אך דמות זו אינה מוגבלת לאדם אחד או שניים בלבד. אני מאמינה שתינוקך יקבל את צרכיו (הגופניים והרגשיים) מבני משפחתך באופן הטוב ביותר, ועל כן לא הייתי דואגת מבחינה זו. מעבר לכך, אם חשוב לך שבכל זאת תהיה דמות קבועה (ויש ביכולתכם לממן זאת), אני בטוחה שניתן למצוא מטפל/ת פרטי/ת שיתחילו לעבוד כבר בגיל חודש ליום-יומיים בשבוע.
אציין כי דווקא מבחינה חושית, החשיפה לדמויות שונות, ובכך גם לסוגי מגע שונים עשויה דווקא להיות חיובית.

אם אתייחס לרגע באופן אישי, ולא כמנהלת הפורום, אני מאמינה שכאשר את תוכלי להגשים את עצמך ולהיות מסופקת - תוכלי להיות פנויה לילדך. לפעמים אפילו יותר מהורה שנשאר בבית בלית ברירה, ועל אף השעות המרובות שנמצא עם ילדו הוא אינו בהכרח פנוי לו. אנחנו חיים בעידן בו מוצבים בפני הפרט (ונשים בעיקר) דרישות כמעט בלתי אפשריות, וחשוב שנצליח לקבל את זה שאיננו כל יכולים, וזה בסדר.

אני מאחלת לך בהצלחה, לידה קלה והמון סיפוק.

בברכה,
הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו