צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בת 10.5 חודשים, לא זוחלת ולא מתיישבת בעצמהמודאגת 18:09 06/08/2011
שלום
בתי בת 10.5 חודשים. פעילה מאוד, ישנה ואוכלת יפה, עולה במשקל באופן הדרגתי מאז הלידה. אומרת כבר מספר מילים, מזהה חפצים ואנשים, מצביעה, מוחאת כפיים, אוחזת בתפיסת גריפה.
אבל מבחינת התפתחות פיזית תקועה מאחור.
לא מתהפכת באופן סדיר מבטן לגב או מגב לבטן (כשהיא ישנה בלילה היא מתהפכת המון מהבטן לגב אבל פעמים רבות מעירה אותנו כדי שנהפוך אותה חזרה). מתהפכת מהגב לבטן לעתים מאוד נדירות וגם זה רק במסגרת תרגילים שאנחנו עושים לה.
עשינו את הטעות של להושיב אותה לפני שלמדה בעצמה, וכעת צריכים להילחם כדי שתסכים להיות על הבטן. כשהיא על הבטן ולא צורחת, דווקא מתנועעת יפה, מסתובבת על הציר, מושיטה ידיים, זזה לשני הכיוונים, לרוב נשענת על כפות הידיים ולא על המרפקים. בישיבה אגב יושבת זקופה, מקפלת רגליים אל הגוף ודוחפת החוצה, ואפילו החלה להרים קצת את הישבן. מתכופפת להרים חפצים ונשענת על יד כדי להרים דברים. אבל בעניין זחילה אין שום התקדמות. מסרבת לתרגילים שמעמידים אותה על 6. לא מתקדמת אלא לעתים רחוקות כאשר היא דוחפת שתי ידיים קדימה ופשוט מושכת את הגוף. לרוב יוצא לה להתקדם ככה אחורה, וזה מאוד מתסכל אותה. שמתי לב שבמקום לכופף את הברכיים היא מיישרת אותם ומקשיחה, כך שממש קשה לכופף לה את הברך. בנוסף, במיוחד כשהיא עצבנית, היא שומטת את הידיים, ושמה אותם בצידי הגוף בתנועת "אווירון".
רופאים שראו אותה כאשר גרנו בארץ, וגם אורתופדית ופיזיותרפיסטית שראו אותה במדינה שעברנו אליה, אמרו כולם שטונוס השרירים תקין ושאין שום בעיה, צריך לתת לזמן לעשות את שלו ולבצע מספר תרגילים. אבל זה היה כבר לפני חודשיים ומאז ההתקדמות מזערית. יש לציין שבתי עברה טיפול של גיבוס רגל ימין לתקופה של כ-3 חודשים (מגיל חודשיים בערך) ולאחר מכן לתקופה של כחודש נוסף היה עלינו להלביש לה בלילה נעליים מיוחדות עם מוט מחבר ביניהן ליישור כף הרגל. רוב הרופאים איתם דיברנו טענו שאין קשר אבל יש לנו תחושה שזה עיכב אותה.בכל מקרה הטיפול הסתיים כבר לפני כחודשיים.
אשמח לעצתכם או להפנייה לתרגילים כיוון שאינני חיה בארץ ואין לי כאן גישה למרכזי התפתחות לילד
בתודה מראש
   זחילה וישיבההילה 00:46 11/08/2011
מודאגת יקרה,
מדברייך אני מבינה שלבתך היה קלאפ-פוט, ואין לי ספק שלטיפול זה הייתה השפעה על ההתפתחות שלה. אני מניחה שלאור העובדה שהייתה מגובסת ועם הנעליים, לא ניתן היה להניח אותה כמעט על הבטן - שלב משמעותי והכרחי בכדי להוביל לזחילה. האם עבברה שלבים אחרים, למשל התהפכות? הזחילה מורכבת ממרכיבים שונים שהתינוק רוכש אותם לאורך ההתפתחות, ולכן לא ניתן לצפות שישר תדע לזחול, אם לא למדה את המרכיבים הללו קודם לכן.
מעבר לזה, נשמע שבתך "מוחזקת" מה שמוביל ליישור הרגליים, לתנועת האווירון ולהקשחה של הגוף.
בכדי להוביל אותה לזחילה (ולהתנהלות גופנית מאורגנת יותר) הייתי מתחילה לעבוד ולתרגל איתה את המרכיבים שהיא לא רכשה בגיל מוקדם יותר:
1. שיפור שכיבה על הבטן: המון מגע עמוק, טפיחות, שפשופים... לאורך כל הגוף - איטי ועמוק. לנסות להגיע איתה למצבים בהם יותר "מעורסלת": בתוך ערסל, על הידיים, בתוך פוף.. חוויות ראשוניות שיאפשרו לה לעזוב את השרירים, להרפות יותר ואז תאפשר יותר שכיבה על הבטן. תנסי לתרגל איתה שכיבה על הבטן (לשכב אחת ליד השנייה ולשחק או לקרוא יחד, לשכב בטן אל בטן. בדר"כ זה מאפשר לילדים להישאר במנח זה יותר זמן.
2. יצירת קשר בין פלג הגוף העליון לתחתון ואלכסונים (בהתייחס לזה שאמרת שגוררת את עצמה): כפות ידיים אוחזות כפות רגליים וניעות מצד לצד, כף יד אוחזת כף רגל נגדית וכן הלאה - חשוב שהכל יהיה מתוך משחק ושיר, כדי שתשתף איתך פעולה...
3. דחיפה מכפות הרגליים - האם יודעת להשתמש בכפות הרגליים? כדאי להדגיש המון מגע בכף הרגל (ולאורך הרגל ושאר הגוף כפי שציינתי קודם), להוביל להתהפכות מהרגל...

את מוזמנת לפנות אלי לפורום או למייל להתייעצות נוספת.
שיהיה בהצלחה!

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו