צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוק בן 9 חודשיםעדי 16:54 10/08/2011
שלום

תינוקי בן 9 חודשים התהפך יפה מבטן לגב ולהפך.סיבובי ציר עושה אבל לא סיבוב שלם.

אינו זוחל גחון וכאשר הוא על הבטן הוא מנסה לדחוף עצמו עם כפות הרגליים כאשר הרגליים ישרות.

1.איך לשפר מצב זה?

2.האם אפשר להעמיד אותו עם תמיכה בתנוחת 6?

3. האם זה קריטי זחילת גחון או שמא אפשר לדלג עליה?

4.אשמח לתרגילים לעידוד זחילה

תודה רבה
   זחילת גחוןהילה 00:56 11/08/2011
עדי שלום,
לזחילת גחון מרכיבים רבים שמשמעותיים להמשך ההתפתחות בשלבים הבאים, למשל העברות משקל, שימוש באלכסונים, דחיפת כפות הרגליים ועוד. לא הייתי ממליצה לך לדלג על שלב זה (ובמיוחד לא ביוזמתך...). מיומנות זחילת הגחון באה לידי ביטוי בהליכה (אשר ממש מקבילה לזחיחת הגחון - רק שנעשית אנכית, ולא בתמיכת הרצפה) ובטיפוס.
צריך לבחון מדוע בוחר לפעול כך: האם יודע להעביר משקל מצד לצד? האם יודע לכופף ברכיים (כיצד מסתובב סביב צירו ברגליים ישרות)?
הייתי עובדת איתו על מספר נקודות:
1. העברות משקל וכיפוף הרגליים: על כדור פיזיו על הבטן וניעות איטיות מצד לצד (תוך הצגת גירוי ליד הפנויה). המטרה שלך היא שהוא ישען על מרפק אחד, יפנה את הראש לכיוון השני, יושיט קדימה ולצד את היד השנייה ויכפוף את הברך הפנויה. זה כמובן גם ייצור את הכפיפה הצידית שנחוצה לזחילה. אם את רואה שהוא לא עושה זאת תוסיפי מגע "להזכיר" לו מה את רוצה.
2. יישור הרגליים עשוי לנבוע מהחזקת יתר. האם נראה לך שהוא מעט נוקשה? האם נוטה לשכב על הבטן בתנוחת "אווירון"? הייתי מוסיפה מגע עמוק לאורך הגוף תוך שילוב של תנועתיות מפרקים: מפרק הירך, ברך, קרסול... ללמד את הרגל את התנועתיות.
אומנם התרגילים הם לא לעידוד זחילה, כפי שציינת - אך הם יובילו את תינוקך לרכוש את המרכיבים שאולי חסרים לו "להשלים" את מלאכת הזחילה.

בהצלחה.

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו