צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התהפכות בגיל 7 חודשיםמירה 16:48 14/08/2011
בני בן 7 חודשים עוד מספר ימים. מגיל 4 חודשים מתהפך מגב לבטן. עושה את זה בזריזות וקלות. אך עדיין לא מצליח להתהפך הבטן לגב. הוא רוב הזמן נמצא על השטיח ( על הבטן).
חשוב לציין שהוא מרים יפה את הראש. מעביר צעצועים מיד ליד. מביא את הידיים לקו האמצע. נוגע בצעצוים התלויים מעליו ואפילו מנסה לעמוד על הברכיים ובסוף מניח את הראש על השטיח ולא מתהפך. האם יש צורך לפנות לעזרה?
מודה לך על התשובה
   התהפכותהילה 09:37 21/08/2011
מירה שלום,
לא נשמע שיש צורך לפנות לעזרה, יחד עם זאת הייתי מנסה לראות מה הסיבה שאינו מתהפך מהגב לבטן. האם נוהג לשכב גם על הגב? האם ניסה בעבר להתהפך גם מהבטן לגב? לעיתים ניתן לראות תינוקות שניסו ולא הצליחו (או שאולי ניסו להתהפך באופן לא מאורגן, מה שהוביל לנפילה קלה תוך כדי ההתהפכות) - ועקב כך הפסיקו לנסות. מאשר ולכל שלב יש את הלמידה שלו, הייתי בכל זאת מנסה לעבוד איתו על זה מעט. לאו דווקא מתוך השאיפה שיתהפך מהבטן לגב, אלא בכדי שילמד את המרכיבים הדרושים לו על מנת לעשות זאת.

אציע לך מספר תרגילים לכך:
1. גלגול ג'ודו: כאשר שוכב על הבטן, תאחזי עם יד ימין שלך את יד שמאל שלו (תשחילי את היד שלך מתחת לבית החזה שלו), ותתפסי גם את רגל ימין עם יד שמאל שלך. תגרפי את היד פנימה כך שכשהראש יורד הברך מתקרבת כפופה אל הבטן ואז מקרבת את כף יד שמאל לברך של רגל ימין (נוגעת יד בברך כמה פעמים). תרגיל זה עובד על הרבה מיומנויות: חציית קו אמצע, מלמד סימטריה, עובד על התהפכויות ועל עבודה אלכסונית.
2. לביאה וגוריה: כהשתינוק על המזרן, להגיע אליו עם הראש שלנו (המצח שלנו) ולהפוך אותו מהבטן אל הגב ומהגב אל הבטן. ובסוף כל היפוך מועכים עם הראש. במידה ויבהל מעט מהתהליך להתחיל לאט לאט לגעת עם הראש ואחר כך להפוך אותו ולהוסיף תמיכה של היד שלנו בגב של התינוק כדי שלא ייפול למזרן וייבהל. לתקשר איתו כל ההזמן, ולצחוק - כדי שיהנה ולא ייבהל מהתהליך.
3. התהפכות פאסיבית: כאשר שוכב על הבטן, תאחזי רגל אחת מהשוק, ותניעי אותה פנימה לכיוון הבטן. לאחר שנוצרת כפיפה בגב את יכולה להתחיל להניע "החוצה" להתהפכות. שימי לב שהתנועה צריכה להיות איטית בכדי לאפשר לראש לנוע לאט למטה, בכדי שלא תהיה תחושת נפילה. וחזרה לבטן: יד אחת אוחזת את השוק, מכופפת ומובילה אותו דרך הצד להתהפכות.

בברכה,
הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו