צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  לא מוכנה לשכב על הבטןאמא מודאגת 10:26 31/08/2011
יש לי תינוקת מקסימה בת כמעט שנה שלא אוהבת לשכב על הבטן. קשה לה מאוד להרים ראש, היא לא זוחלת, לא מתיישבת בכוחות עצמה, היא נורא רפויה ואף אין לה בכלל משקל על הרגליים. אך מצד שני היא מושיטה ידיים יפה לחפצים, אוחזת, משחקת, מעבירה מיד ליד, מרימה רגליים בשכיבה על הבטן שמה בפה, עושה תנועות צדדיות לשני הכיוונים, צוחקת, מבינה מה שאומרים לה וכו..
כרגע אנחנו עושים לה בדיקות לבירור המצב.
לפי התיאור פה מה דעתך בנושא? עד כדי כך יש שיבוש התפתחותי?
   מרימה רגליים שמה בפה כשהיא על הגב לא בטןאמא מודאגת 10:32 31/08/2011
   שכיבה על הבטןהילה 00:29 05/09/2011
אמא מודאגת שלום,
לפי תיאורך נשמע לי שלבתך טונוס שרירים נמוך (חלש) - כמובן שזו לא אבחחנה מדויקת, לאור זה שלא ראיתי אותה...
בגיל הזה אכן היינו מצפים ממנה לזחול (גחון, ולהתחיל זחילה על 6), יחד עם זאת אציין כי זה בהחלט מצב שניתן לעבוד לשפרו. במילים אחרות, לא הייתי מאוד דואגת, אבל כן הייתי מתחילה לתרגל ולעבוד איתה.
אעלה מספר שאלות שעשויות להשלים את התמונה: האם היא מתהפכת? כיצד? מאיזה גיל? האם מוכנה לקבל שינויים במרחב (או שאולי נלחצת מזה)? האם היית מתארת אותה כבעלת מוטיבציה - או אולי היא נוטה "לברוח" מסיטואציות שקשות לה? האם את (והמטפלים העיקריים שלה) נוטים לוותר לה כשהיא מתלוננת?

אני אציע מספר תרגילים שעשויים לחזק אותה. תרגילים לשיפור שכיבה על הבטן העליתי בהודעות הקודמות שלי בפורום, את מוזמנת לדפדף לאחור.
1. "לונה פארק" - מעברים מהירים בין תנוחות אחיזה שונות (על הכתף, ערסול, אחיזה קדמית, גב לבטן שלך - על הצד..., אוירון לאוויר). כדאי לשלב מוסיקה תוך כדי התרגיל, ומדי פעם עצירות. תהליך זה יפתח את יכולת התנועה במרחב ואת מערכת שיווי המשקל. תתחילי כאשר את תומכת בה יחסית הרבה, אך לאט לאט תשחררי מעט את האחיזה - כך שתצטרך "להחזיק עצמה באוויר" - מה שיתרום לחיזוק הטונוס.
2. "התקשחות" דרך רפלקס מורו. רפלקס מורו הוא רפלקס הבהלה, שמופעל כאשר יש רעש חזק, תנועה מהירה או תחושה של נפילה. זוהי התגובה של המוח לייצב את הגוף. כאשר ברפלקס מופעל את יכולה לראות אותה מקשיחה את הגוף - קופצת אגרופים למשל. הפעלת רפקלס זה עשויה לתרום לחיזוק הטונוס. כמובן שהכוונה אינה להפחיד ולהבהיל את בתך, אך כן על ידי גירוי מתאים ומווסת ניתן להיעזר בו. את יכולה למשל לאחוז אותה באחיזה קדמית ולהניע מעט את הידיים למטה (מעל פוף למשל), כך שתחווה תחושת נפילה. תעשי את התרגיל בהדרגה, ובהתאם לתגובות שלה.
3. תהליך מגע עמוק אך מהיר. עם תינוקות בעלי טונוס נמוך נראה שהמגע יעורר את מערכת העצבים: טפיחות מהירות, גירודים, שפשופים.. מגע עמוק ונוכח - ומהיר. לא מתוך כוונה להוביל לרוגע ועזיבה, אלא לעורר ולהחזקה. לאחר מכן את יכולה לשלב גם מגע טקטילי (נוצה, מטפחת, טפטופי מים...).
בהצלחה.

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו