צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תינוק בן 7 חודשים לא ממלמלמור 18:59 10/09/2011
בני עוד שבוע בן 7 חודשים. מתפתח יפה. מתחיל להראות סימני זחילה. מתהפף לשני הכיוונים וסביב ציר.סקרן תקשרותי חייכן צוחק צחוק מתגלגל וצווח מאושר שמדגדגים אותו.
כמעט אינו משמיע קולות או מלמולים. כן שמעתי אותו אותו אומר ממ ו-אבו ו-ד מספר פעמים בודדות אבל מעבר לזה הוא כמעט ואינו משמיע קולות. לעיתים עושה קולות יוניים כאלו:הו הו אבל לא הרבה.כן מגיב בשימחה ובקולות למשהו שמשמח אותו אבל לא הברות אלא אה אה גם לא הרבה. בדיקת שמיעה תקינה.
האם יש סיבה לדאגה?
כמו כן ממתי תינוקות אמורים להתחיל להבין מה שאומרים להם? להסתכל על האור כששואלים איפה האור וכו?

המון תודה
   מלמולהילה 19:42 17/09/2011
מור שלום,
אציין כי זהו פורום להתפתחות סנסו-מוטורית של תינוקות. יתכן ובפורומים העוסקים בהתפתחות תקשורת ושפה תוכלי לקבל מענה מדויק יותר.

יחד עם זאת, אענה לשאלתך בהתייחס להתפתחות סנסו-מוטורית. התפתחות התקשורת אינה מתייחסת להתפתחות השפה המילולית בלבד. תינוק יכול לתקשר איתנו בדרכים שונות: בכי, צחוק, קשר עין, הושטת ידיים, מגע, חיקוי ועוד.
כפי שכתבת, בנך מתקשר עמך, ואף ממלמל - כך שלא נשמע שיש סיבה לדאגה.
מבחינת התפתחות התקשורת בין גיל 1/2 שנה לשנה, התינוק מתחיל להיות מודע להשפעה שיש להתנהגות שלו על הסביבה והוא נהנה מהשליטה הזו, עם הזחילה מתחיל גם המשחק בין עצמאות וגבולות. בנוסף בשלב זה מתחילים זיהוי והצבעה על דברים, חיקוי (מילים, תנועות, התנהגויות: נפנוף לשלום, מחיאת כף וכו').

אציין מספר דגשים או רעיונות שיוכלו לעזור לך:
כפי שציינת, בנך צוחק וקולני כאשר מדגדגים אותו. בזמן דגדוג הוא משחרר ומרפה. האם בנך נוטה להיות מעט מוחזק (הן גופנית והן בהתנהלות שלו)?
האם נמצא זמן רב מול טלוויזיה (לעיתים תינוקות שצופים בטלוויזיה זמן רב פחות ממלמלים מאחר והתרגלו שאין מענה למלמול שלהם)? האם נמצא זמן רב עם מוצץ?

* נרצה לגרות אותו דרך מגע וקול
* משחקי תורות - למלמל ולחכות שיגיב
* לחזור על ההברות שלו, לדבר "תינוקית"
* להוסיף הרבה מימיקה, תנועות של הפנים, לדבר בהברות: אה, בה...
* משחקי קוקו
* גירוי של מגע וקול בו זמנית (למשל טפיחות על בית החזה תוך הוצאת קול אה..). לחזור לחוויות משותפות המבוססות על גרייה חושית ולא קוגניטיבית.

בברכה,
הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו