צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  קשר עין פה וידא 21:53 19/09/2011
יש לי תאומים בני 10 וחצי חודשים, שמתי לב כי הם בקושי שמים דברים בפה. אם אני מביאה להם צעצוע או אפילו חתיכת לחם, הם מעבירים מיד ליד בדר"כ ולא מכניסים לפה. ניסיתי לעזור להם אך הם מסרבים לקרב את היד לפה. ניסיתי לגרות אותם בכל מיני צורות, כמו לשים להם חתיכת אוכל על המגש בכיסא וזה לא עבד. הם אוכלים רק אם מאכילים אותם בכפית או בחתיכות קטנות ישר לפה. נראה כי הם לא מקשרים בין הפה והידיים.
חוץ מזה הם מתפתחים כרגיל- זוחלים, מתקשרים.
אני חושבת שזה קצת מוזר כי אני רואה תינוקות בגיל הזה ששמים בפה כל דבר.
האם יש סיבה לדאגה, או שפשוט ייקח להם יותר זמן מן הרגיל?
תודה
   הילה 10:38 21/10/2011
א' שלום.
ראשית, אני ממש מתנצלת על העיכוב בתשובתי. אני מקווה שעדיין אוכל להיות לך לעזר.
שנית, אכן השלב שלפני הכנסת חפצים לפה הוא העברת החפצים מיד ליד, אך בגיל זה אנחנו כבר מצפים כבר לראות קשר עין-יד-פה. במידה וקשר זה לא קיים, גם אם התינוק מאוד רוצה לאכול את האוכל שהנחת על המגש, הוא לא יידע מה לעשות עם זה...
מספר שאלות לפני שאמליץ לך על תרגילים שיוכלו לעזור: כיצד שכבו על הבטן? האם הידיים היו מתחת לכתפיים, או פרושות לצדדים? האם יודעים לקרב ידיים לקו האמצע?
אנחנו נרצה לעזור להם ליצור את הקשר עין-יד-פה. את יכולה לתרגל איתם את הקשר הזה על ידי הצגת חפץ בפני התינוק, לאחר שראית שיצר קשר עימו (וראית שעוקב עם מבטו), תקישי עם החפץ על היד, ואז על בית החזה (כדי לסמן עבורו את מרכז הגוף), ונגיעה נוספת בפה. תקרבי את המשחק לפה התינוק, עד שיקרב את ידיו לאחוז בו.
בהצלחה,

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו