צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  שינה על הבטןטלי 15:03 22/09/2011
שלום
בני בן חמישה חודשים. מאז שנולד ישן על הגב. לפני כחודש החל להתהפך מהגב לבטן. עדיין לא מהבטן לגב אם כי מרים ראש ונשען על הידיים. לפני חודש ישן רק על הצד כי כך הוא רוצה ועושה זאת לבד. גם כשאני מנסה להחזירו לגב מיד יחזור לצד. בשבוע האחרון רוצה לישון רק על הבטן ואני חוששת מכך. האם בגיל זה כבר מותר לישון על הבטן וזה לא מסוכן? הרי הוא כבר שולט בתנועותיו וברצונותיו.
תודה רבה.
   שינה על הבטןהילה 10:46 21/10/2011
טלי שלום.
ראשית, אני ממש מתנצלת על העיכוב בתשובתי. אני מקווה שעדיין אוכל להיות לך לעזר.
שנית, שכיבה ושינה על הבטן הן שלב משמעותי וחשוב בקרב תינוקות. מרבית ההתפתחות תלויה ביכולת של התינוק לשהות על הבטן: הרמת ראש, זחילת גחון וכן הלאה. מעבר לכך, גם שלבי התפתחות אחרים שלמעשה אינם מתרחשים על הבטן (למשל זחילה על 6, הליכה, התיישבות ועוד) קשורים למיומנויות ויכולות שהתינוק רכש בשלבים הקודמים. לכן משמעותי מאוד שתינוקך יידע לשהות על הבטן.
פעמים רבות תינוקות שרק בגילאים מאוחרים נחשפים לשכיבה על הבטן (בין אם בערות ובין אם בשינה) עשויים להתנגד לכך ולהיות חברי מנוחה. העובדה שבנך מעוניין לישון על הבטן הינה סימן שהוא מתפתח נכון.
החשש מפני שינה על הבטן הינו מפני מוות בעריסה. על מנת להקל על חששותייך את יכולה לאפשר לו לישון על הבטן בשינת יום (כך שאת או מטפל אחר נמצאים לידו לוודא שהכל בסדר), או להיעזר במכשירים חיצוניים (כדוגמאת בייבי-סנס).
אני בהחלט לא הייתי מונעת זאת ממנו.
בברכה,

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו