צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן שנה לא מוחא כפיים ולא מחקה מיליםנעמי 04:49 25/09/2011
שלום אולי זה לא המקום לשאול יש לי בן מקסים ומתוק צוחק וחברותי אבל בהתפתחות שלו הוא ממש תינוק בייבי הוא לא מוחא כפיים, ולא מנסה לחקות מילים והברות הוא אומר רק "בבא" ולפעמים נדיר "מממא" כשהוא רוצה מים זה בד"כ ג"כ "ממא"
הבת שלי הקודמת היתה מאד זריזה ואין לי אפשרות לדעת מה נורמלי
מבחינה מוטורית הוא עומד עם להחזיק, (מפחד לבד) זוחל חופשי גורר כסאות (אם כי הוא לא עומד יציב בזמן הגרירה) ובזמן שיר מנענע גוף או מרקיד את הרגליים (מאד מוזיקלי) אבל בקטע של כפיים הוא לא מוכן בשום אופן אפילו שאני מחזיקה לו אותם ומקרבת הוא לא ממשיך הוא נהנה שאני עושה לו אבל הוא עצמו כלום.
וחוץ מזה שאין לו עדיין שום שיניים... (לעומת אחותו ב-4 חד')
אתת זה אני מבינה אין מה לעשות לכולם גדלים בסוף שיניים... אבל לגבי הכפיים הוא נראה לי לא בקצב.
איפה אפשר לדעת מה עושים בכל גיל?
   20:38 01/10/2011
   היי לא ענית לי... יש תגובה או לא?נעמי 01:30 02/10/2011
   מחיאת כפיים ועודהילה 11:05 21/10/2011
נעמי שלום.
ראשית, אני ממש מתנצלת על העיכוב בתשובתי. מקווה שעדיין אוכל להיות לך לעזר.
לגבי שאלותייך, אתחיל מהסוף להתחלה.
אכן זמני בקיעת השיניים משתנים מתינוק לתינוק. כאשר הזמן השכיח הוא בין גיל 1/2 שנה לגיל שנה. זה עוד יגיע.
שנית, עמידה מתחילה סביב גיל 9-12 חודשים, כאשר בהתחלה העמידה היא בדר"כ תוך הישענות על חפצים שונים ורק בהמשך עמידה עצמאית. נשמע שבנך מתפתח בקצב נכון. לא היינו רוצים להאץ זאת, ואין סיבה להיות מודאגים.
שלישית, לפי תיאורך, נראה שבנך יודע לתקשר: הוא ממלמל, כבר יודע מספר מילים (אנחנו נתייחס למילים גם אם אינן מילים מפורשות בשפה שלנו, אבל הברה שחוזר עליה בהקשר קבוע). האם מחקה אותך בסיטואציות אחרות, למשל הוצאת לשון? משחקי קוקו?
לגבי שאלתך העיקרית (מחיאת כפיים) אתייחס למספר היבטים: 1- האם יודע לקרב ידיים לקו האמצע (להכניס ידיים/חפצים לפה? זחל זחילת גחון? שכב על הבטן עם ידיים מתחת לכתפיים? וכן הלאה). לעיתים תינוקות לא מכירים את מרכז הגוף שלהם, וזה עשוי להקשות על מחיאת הכפיים. שנית, ציינת שהוא לא יציב בזמן גרירת חפצים. מה לגבי מערכת שיווי המשקל שלו? האם יציב? האם יושב באופן יציב? האם מצליח לעבור מישיבה לזחילה באופן עצמאי? האם אוהב שינויים בשיווי המשקל (למשל משחקי הנפות באוויר, תנועה במרחב ועוד?). מחיאת הכפיים עשויה להוציא אותו מאיזון, ובמידה ולא יודע לייצב עצמו היטב, זה עשוי להקשות עליו.
מחיאת כפיים אינה שלב התפתחותי (באופן בו אנחנו נתייחס לשלבים השונים). במידה ושאר ההיבטים בסדר, לא הייתי מייחסת לכך חשיבות רבה מדי או דואגת בעקבות זה...
בברכה,

הילה מיסק
מדריכת התפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון".
מרכז "צעד ראשון", דיסנצ'יק 9, ת"א. 03-6487253
אתר: www.first-step.co.il
מייל: hilam@first-step.co.il
סלולרי: 052-5918385




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו