צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  תרגילי התפתחות לגיל חודשאיילת 07:42 01/01/2012
שלום,הבן שלי הוא בן חודש(ילד ראשון)מהם הדברים-תרגילים שניתן לעשות איתו על מנת לעזור לו בהתפתחות וכמה זמן לבצע כל תרגיל ומהם הדברים שאני צריכה לצפות ממנו לבצע,האם יש צעצועים שמתאימים לגיל זה?תודה
   תשובות באיחור מה....מיכל שוטלנד 18:25 25/01/2012
הי איילת, מתנצלת על העכוב בתגובה...
בגיל חודש-3 ח' תינוקות נמצאים במעין תקופת מעבר והסתגלות מהרחם לעולם שבחוץ. המטרה היא לספק לו סביבה שתתמוך במעבר הדרגתי ונעים.
ברחם במשך 24 שעות ביממה היה כל הזמן קולות ורעשים, תנועה מתמדת, מגע עמוק ומכווצ'ץ' ותנוחה עוברית מעורסלת.
כשהוא יוצא לאויר העולם הסביבה לרוב משתנה בצורה דרסטית:
שומרים על שקט, נוגעים בעדינות, אין יותר מדי תנועה והם על הגב רוב הזמן...
אז בתור התחלה, הרעיון הוא לגעת הרבה ולעומק, להשתמש בקול שלך, לספק לו חוויות של תנועה כשהוא עלייך ולערסל (על הידיים, במנשא, בפוף, בערסל תינוקות)
אם תעשי את זה, את כבר מספקת לו חלק גדול מהתנאים שלהם הוא זקוק.
ועוד דבר חשוב: הוא אמור להיות בכל המנחים:על הבטן, על הצדדים (בלי תמיכה), על הגב ובערסול. כך הוא ילמד גם להכיר את גופו דרך המגע של הקרקע עם חלקי הגוף השונים וגם להשתמש בו בצורה נכונה בכל מנח, הארגון התנועתי שונה).
למה לצפות:
בגיל חודש-חודשיים (הוא כבר כמצעט בן חודשיים, נכון?)
תינוק אמור לשהות בנינוחות בכל המנחים הנ"ל. כשהוא על הבטן, חשוב לשים לב שהוא גם מרים את הראש וגם מניח אותו על הלחי לצרכי מנוחה.
הוא אמור ליצור קשר עין, לעקוב במבט אחרי חפצים/פנים שלנו, התחלת חיוכים, להפנות את ראשו לשני הצדדים כשהוא על הבטן ועל הגב. הידיים מתקרבות לקו האמצע ונכנסות לפה. הרפלקסים עדיין פעילים (רפלקס מורו, המציצה, החיפוש, האחיזה, הדחיפה עם כפות הרגליים ועוד). בשלב זה מומלץ שיהיה סדר בזמני האוכל. בסביבות כל 3 שעות האכלה+- (למעט אם יש בעיות מיוחדות בגדילה או אם מדובר בתינוק שנולד טרם זמנו) ולשים לב שהמענה לבכי הוא לא תמיד האכלה באופן אוטומטי.
לגבי צעצועים מומלצים: בגדול אנחנו והפנים לשנו הם הדבר שהתינוק הכי נהנה ממנו. אפשר לשלב רעשנים שקל לאחוז בהם, אוניברסיטה עם צעצוע אחד (כדי שיוכל להתמקד עם המבט) - וטיפ נחמד - להניח את האוניבסיטה שקועה בפוף... כך הוא גם על משטח מערסל וגם עם אטרקציה מעליו...
האביזרים שמאד מומלצים לשימוש בגיל זה כדור פיזיו, מנשא מערסל, פוף וערסל תינוקות...
יש עוד המון דברים וקצרה היריעה....
בכל מקרה, לכל שאלה נוספת, אני פה :-)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו