צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן שנה- התפתחותרינה 21:18 04/02/2012
שלום , בני בן השנה תינוק חייכן שיוצר קשר עין ומלמל כל מיני הברות.( ממא, בבא, דדא). הבעיה היא שהוא לא אומר מילים כמו אמא או אבא , לא אומר כדור או אור לא מצביע על דברים שאנחנו אומרים לו כמו למשל איפה אבא , אמא , אור . לא עושה ביי ביי לא נותן נשיקה , . הוא כן זוחל , הולך בעזרתנו ויושב לבד . הוא מוחא כפיים מתי שבא לו , הוא לא מצליח לשתות לבד מהבקבוק , האם יש לו עיכוס מסוים או שזה מצב רגיל ?
   שלום רינהמיכל שוטלנד 18:16 06/02/2012
בתור התחלה, טוב שהוא מוחא כפיים. יש תינוקות שמתחילים לומר מילים קצת יותר מאוחר וזה שהוא ממלמל הברות זה מצוין.
לגבי ההליכה: האם הוא נעמד בכוחות עצמו על משטח פתוח (ללא עזרה ותמיכה כלשהי)?
אני מאד ממליצה לעזור לו כמה שפחות ללכת עם תמיכה. הוא לא הולך עדיין כי הוא לא בשל להליכה. אם אתם ממש חייבים מדי פעם, החזיקו את היד שלכם בגובה המותניים שלו ולא מעליו. כך הוא לא יהיה 'תלוי' עליכם ויאזן את עצמו במידה כלשהי. יכול להיות שהוא לא ירצה ללכת כך, אז לא. הוא פשוט עדיין לא מוכן.
האם הוא מבין כשאתם מבקשים ממנו להביא משהו? לקחת משהו?
כשהוא רוצה משהו, מה קורה? האם אתם מבינים לפניו מה הוא רוצה או שהוא מביע את עצמו?
לפעמים תינוקות לא מביעים את עצמם כי אנחנו יודעים מה הם רוצים עוד לפניהם... האם זה המצב אצלכם? (אני שואלת כי אני לא מכירה אותך...)
האם הוא מרים ידיים ושם על הראש? כשהוא אוחז בכדור קטן - האם הוא אוחז עם כל כף היד או רק עם קצות האצבעות? האם אוכל בעזרת הידיים? איך הוא מבחינת מוטוריקה עדינה?
תשתדלי לענות לי ונמשיך...
המשך ערב מצוין, מיכל :-)
   המשך התפתחות רינה 10:05 07/02/2012
הוא עדיין לא נעמד בלי תמיכה , אנחנו מוליכים אותו בבית בעזרתנו , הוא עדיין לא מביא לנו כלום כאשר אנו מבקשים ממנו אבל הוא כן לוקח מהיידיים שלנוומהמיטה צעצועים . את המוצץ הוא יודע לשים בפה לבד .כשהוא רוצה משהו הוא לא ממש מביע את עצמו במילים או הברות ( רק שהוא רוצה מים הוא אומר מאמאמא)והוא לא מצביע על מה שהוא רוצה הוא רק מתחיל לבכות ואז אני צריכה לנחש מה הוא רוצה .הוא לא מרים ידיים על הראש כשמבקשים ממנו , הוא גם לא מכיר שום איבר בגוף . הוא מחזיק כדור עם ל כף היד . הוא אוכל רק במבה ועוגיות עם הידיים , שאר המאכלים כמו דייסה מרק ופירות אני מאכילה אותו בכפית . כמו שציינתי הוא זוחל בהירות מתיישב לבד בלי בעיה, נע בחושיות על הרצפה ונעמד בעזרת רהיטים ותמיכה ונע סביב הרהיטים .
   ממשיכים...מיכל שוטלנד 18:12 07/02/2012
תודה על התשובות.
כמה דברים:
שוב חוזרת על ההמלצה לא להוליך או אותו, או לפחות לעשות את זה כמה שפחות. אותו דבר לגבי העמידה עם תמיכה. הוא עדיין לא בשל לזה, וכשהוא עושה את זה עם תמיכה, הוא לא לומד דברים חשובים מבחינת מערכת שיווי המשקל ותיאומים בין חלקי הגוף השונים וחבל.
מבחינת האוכל: מאד מאד ממליצה לתת לו לאכול בעצמו אוכל רך מבושל. בטטה, תפו"א, קציצות רכות וכד'... האכילה העצמאית חשובה ביותר גם מבחינת העצמאות שלו, גם מבחינה חושית (מגע בכל מיני מרקמים, טעמים, הכנסתם לפה, לעיסה..). אחרי שיעשה את זה, מומלץ גם לתת לו כפית ושיתחיל להתאמן.... מבטיחה הרבה לכלוך :-)
אפשר גם לנצל את זמן האוכל כדי לאפשר לו להביע מה הוא רוצה. לשים לפניו שתי אופציות ושיבחר מה הוא מעדיף.
מעולה שהוא יודע להביע את עצמו כשהוא רוצה מים.
להשתדל להבין אותו כמה שפחות... אם הוא רוצה משהו ואת לא מבינה, להראות לו משהו לשאול אם רוצה. או לשאול, 'את זה אתה רוצה'? או לשים 2 אופציות ולחכות שיצביע על מה שהוא רוצה או שפשוט ייקח אותו.
לגבי חלקי הגוף: אפשר לשחק עם מדבקות, להדביק על חלקי גוף שונים שלו ושלכם ולומר את השם. לבקש ממנו להוריד מדבקה מהאף וכו'...
ועוד משחקים שמשלבים את חלקי הגוף השונים. מומלץ מאד לשלב דקלום משולב במגע. כלומר: לדקלם ולגעת בו בקצב הדקלום. וגם, לדקלם משהו שמתייחס לחלקי הגוף (איפה הידיים, הנה הן וכו'...) וכמובן להוסיף מגע. המגע באבר מעביר את המסר בצורה ברורה יותר למוח.
ועוד כמה שאלות...:
האם מקיש שני חפצים זה בזה? האם מכניס חפצים קטנים (קוביות וכד') למיכל? האם משתמש ב'אחיזת צבת' כדי לאחוז בחפצים קטנים מאד? אם את שמה לו מטפחת/מגבת/כובע על הראש - האם הוא מוריד את זה? או לחילופין, שם את זה שוב על הראש?




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו