צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  בן שנה וחצינעמי 02:16 22/02/2012
יש לי בן בן שנה וחצי שמתפתח לאיטו... ברוך ה' הוא הדביק את הקצב והתחלי ללכת.
יש לו בעית פזילה שעדיין לא טיפלנו בה ואני חוששת שבגלל זה אין לו עדיין אחיזת צבת וגם הוא לא מצליח לאכול בכפית רק בידיים עם כל הכף יד... יש מה לחכות לבדיקה- זה עוד הרבה זמן. יש מה לתרגל איתו בנתיים? אני נותת לו שקדי מרק ומפזרת שיצטרך לאסוף אבל הכל עם כל היד או 4 אצבעות...

לגבי דיבור אני לא יודעת אם זה בסדר הוא מדבר מתי שמתחשק לו כלומר הוא לא אומר כלום רק צועק בעדינות אאא.. אבל לפעמים הוא ישמע את בעלי נכנס הוא יצעק אבא או שהוא רוצה משהו הוא נותן לי הברה עיקרית של המילה (ני- אני, מה- תפו"א) וגם זה אוצר מילים דליל ולא שימושי רק שהוא ממש מתעצבן. הוא לא משתמש במילים ולא קורא לי אמא... כנראה שמבינים אותו טוב בלי מילים (למרות שאני מעודדת אותו על כל הברה שהוא מוציא ויום אחד הוא אפילו אמר "ני ואחרי כמה זמן "צה שזה כבר חיבור משפט)
אין מה לדבר על חיות הוא לא חוזר אחרי מה שאני אומרת למרות שאני רואה שהוא שומע ורואה את השפתיים שלי.

אשמח לשמוע דעתך.
   שלום נעמימיכל שוטלנד 13:27 22/02/2012
אכן, נשמע שהקצב שלו איטי יותר ברוב המדדים.
יש תינוקות שזה הקצב הטבעי שלהם ויש כאלו שיש משהו שמונע מהם להתפתח בצורה טובה יותר.
התפתחות הפן המוטורי והפן השפתי, קשורה לשלבי ההתפתחות הקודמים. כעקרון מוטוריקה עדינה וגסה מתפתחות במקביל וקשורות זו לזו. וגם לדיבור יש קשר לכל ההתפתחות הכללית.
מן הסתם, אני לא יכולה להביע דעה מבוססת בלי להבין את מהלך ההתפתחות שלו עד היום בצורה יותר מעמיקה, לראות אותו, לגעת בו, לשחק איתו ולהתרשם מההתנהלות המשותפת שלכם.
מתוך מה שכתבת אני יכולה להבין שיש נטיה להבין אותו בלי שהוא מדבר ויש לזה השפעה :-) אבל לא רק.
דרך אגב, האם הלכתם לבדיקת שמיעה? לפעמים יש קשר ועדיף לשלול את זה.
את מאד מוזמנת להתקשר ולהתייעץ: 054-4666397
שיהיה המשך יום מצוין, מיכל :-)
   מה ניתן לעשות??נעמי 13:58 22/02/2012
איפה מומלץ לבדוק שמיעה? מספיק בטיפת חלב או רופא מיוחד?
האם יש ענין לנסות ללחוץ להקדים את בדיקת הפזילה? נראה לך שזה משפיע? (נרשמנו לרופא מס' 1 בארץ...)
אגב בהתפתחות שלו באחוזונים הוא הלך וירד מפעם לפעם והגיע לאחוזון 10 ואפילו פחות (מ75-60) והיו לו הרבה שלשלוים רצינו לבדוק את זה בבדיקות לעומק אבל פתאום צמחו לו שיניים טוחנות והכל הסתדר (מבחינת השילשולים) כנראה שהוא היה בולע אוכל שלם וזה גרם לו לשילשולים ולהפתחות איטית?
מבחינת שמיעה על פניו נראה ששומע טוב מסתובב בד"כ שקוראים לו.
   ממשיכים...מיכל שוטלנד 17:21 22/02/2012
לגבי בדיקת השמיעה, הייתי ממליצה על מישהו שמתמחה בזה ולא סתם טיפת חלב. זה שהוא שומע שקוראים לו עדיין לא אומר שאין בעית שמיעה, שווה בדיקה, ולו רק כדי לשלול.
לגבי הפזילה, בהחלט כדאי לטפל בזה, ממש לא סגורה על זה שיש קשר בין צורת האחיזה ואופן האכילה. יחד עם זאת, אין ספק שהראיה קשורה בצורה הדוקה לכל ההתפתחות המוטורית, קשר עין, התמצאות במרחב ועוד. רופא מומחה זה חשוב מאד. ממליצה גם על טיפול באוסטאופתיה, במקרים רבים יש תוצאות מעולות עם פזילה.
2 שמות מומלצים: מיכאל סנהדרין וג'וזי פוטשניק.
בענין האוכל, בהחלט יכול להיות שיש קשר בין בעיות האכילה להתפתחות האיטית. השאלה היא מה קדם למה - בעית האכילה להתפתחות האיטית או ההתפתחות האיטית שגרמה לבעיות בבליעה ובלעיסה (לא פחות הגיוני).
כאמור, יש דברים שלא אוכל לענות עליהם בלי לראות אותו.
בכל מקרה אני פה באזור לכל שאלה ותהיה נוספת...
ביי בינתיים :-)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו