צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  הושטת ידייםשרון 19:36 31/12/2007
הקטנצ'יק שלי בן 3 חודשים ועוד לא ממש מושיט ידיים לחפצים.
לפמים אני רואה כאילו התחלת תנועה אבל הוא נעצר מהר מאוד. רק לאחרונה הביא יד לפה (בשכיבה על הגב).
מנסה לעודד אותו עם צעצועים, מנסה לעודד אותו ללטף לי את הפנים כשאני מקרבת אותן אליו ועוד. אבל - כשאני שמה לו צמיד על היד (עם צעצוע עליו) זה בכלל לא מעניין אותו ונראה כאילו הוא לא מרגיש את זה (ניסיתי תריל דומה עם גומיות גם על האצבעות וגם על פרק היד - וכלום..). רופאת טיפת חלב אמרה שיש לו מתח באזור הכתפיים אבל - זה מתח שהוא יוצר - הוא לא מוגבל בתנועה אלא כאילו מתנגד - אולי מפחד. יש לציין שהוא היה מאושפז קרוב לחודש מיום הלידה וזה גורם לי לחשוב שאולי זאת אחת הסיבות שהוא עוד מפחד מהעולם..

אשמח לשמוע מה דעתכן וכן לקבל תרגילים שיעזרו לחמוד שלי להושיט ידיים לחפצים.

תודה!
   הושטת ידייםשירי קאשי 12:00 01/01/2008
שלום שרון,
הושטת הידיים קשורה ליכולת לקרב את הידיים לקו האמצע. כאשר יש זקיפות ומתח מוגברים בגב קשה מאוד להביא את הידיים למרכז הגוף. את צודקת בהחלט באבחנה שלך שהשהות בבית החולים תרמה למתח שבו הוא נמצא וייתכן שהוא אף נמצא במצב של בהלה שאף הוא מגביר את המתח. ההתייחסות לבעיה צריכה להגיע משני כיוונים. האחד הורדת מתח כללית ולהביא אותא למצב של רגיעה ולאחר מכן לעבוד על התעגלות הגב, הארכת השרירים הזוקפים ושקיעת בית החזה. מצב זה יאפשר לו לקרב את הידיים.
תרגילים:
1. בתוך פוף גדול (כזה עם הבד הנמתח) להשקיע אותו כך שיהיה מעורסל. אם אתם שניים בבית אז כל אחד מחזיק בשתי פינות ומנדנדים מצד לצד, קצת מעלה ומטה. עם מעט יותר מאמץ ניתן גם לעשות לבד על ידי הרמת הפוף מלמטה כך שנשען על שתי הידיים. אם את לבד ניתן גם להניע את הפוף על הרצפה קדימה ואחורה במעין תנועות חתירה. התנועה של הפוף עוברת לאורך כל עמוד השדרה ועד לראש, מרגיעה מאוד ומרפה מאוד. בסדנאות של תינוקות רבות משתתפים 90% מהתינוקות נרדמים בתהליך הזה.
בתוך הפוף התינוק נמצא מעורסל, עם תמיכה מלאה בגופו (מה שאין על הידיים). כל זה בשילוב עם תנועה מאפשר את אותה רגיעה מוחלטת והרפיית כל השרירים. במצב המעורסל ישנה גם שקיעת של בית החזה, התארכות שרירי הגב והידיים מתקרבות לקו האמצע.
2. אם יש בבית כדור פיזיו גדול - לשבת עליו עם התינוק בידיים בערסול ולקפוץ מעלה מטה בעדינות. ככל שהתינוק פחות רגוע להגביר את קצב ועצמת התנועה וככל שהוא נרגע להוריד עוצמות. זו דרך נוספת להגיע להרפייה בתנוחת הערסול שהיא מאוד חשובה בשבילו.
3. לשאת אותו הרבה במנשא המאפשר תנוחת ערסול (כזה מהבדים הארוכים הגמישים).
4. הרבה מעג עמוק בכל חלקי הגוף. מגע של לחיצה עם כל כף היד. זהו מגע ברור שמביא לקשב ועוזר בהאה לרגיעה.
5. כשרגוע ורפוי בשכיבה על הגב להרים רגליים לכיוון החזה וליצור התעגלות של הגב (בדומה לתנוחת הערסול).

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו