צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום התפתחות תינוקות
מנהל/ת הפורום: שי זילברבוש, הילה מיסק
  התהפכות גיל 7 חודשיםאמא לשלושה 12:37 01/01/2008
שלום רב,
יש לי תינוק, כמעט בן 7 חודשים (עוד כשבוע), הוא מתהפך מהבטן לגב מגיל חמישה חודשים אבל עדיין לא מתהפך מהגב לבטן וגם לא עושה סימנים שזה עומד לקרות (אם הוא שוכב על הגב הוא נשאר תמיד באותה התנוחה). הייתי אצל פיזיותרפיסטית והיא אמרה שהוא קצת "היפוטונוס" אבל אין מה לעשות עם זה.
אני קצת מודאגת במיוחד בגלל ששתי בנותיי הגדולות בגיל הזה כבר זחלו, ישבו ואחת אפילו עמדה. איזה בדיקות עלי לעשות כדי לוודא שהכל בסדר? איזו בעיה יכולה להיות בגללה הוא לא מתהפך ושאלה אחרונה- איך לעודד אותו להתקדם?
תודה רבה
   היפוטוניהשירי קאשי 09:10 02/01/2008
אמא שלום,
כיוון שהילד שלך אובחן כהיפוטוני אני אתייחס לכך כגורם לעיכוב שלו אבל ייתכן וישנם מרכיבים מוטורים אחרים אשר גם הם משפיעים על התקדמותו. ילד היפוטוני הוא ילד ללא כוח רב בשרירים ודבר זה מקשה עליו לפתח תנועה באופן מהיר. חשוב לציין כי למרות העיכוב בהתפתחות התנועה ילד כזה יכול להגיע לתנועה איכותית וטובה באמצעות תרגול. כמובן שרמת ההיפוטוניה משפיעה גם היא אבל בכל מקרה יש מה לעשות ומה לשפר.
תרגילים לחיזור טונוס ושיפור מערכת שיווי המשקל – אנו מעוניינים לתת לילד כמה שיותר חוויות שונות, אשר יפעילו את השרירים ויגרמו למערכת שיווי המשקל להתפתח:
תנועה במרחב:
1. אווירונים – לאחוז את הילד עם הפנים אלינו ולהרים מעל ראשינו – אני מצפה שהתינוק יישר את רגליו ויזקוף את הגב. במידה ולא, להמשיך להרים ולהוריד, אפשר לקרב את הבטן לראש שלנו ולהסתובב – ייתכן כי ייקח זמן עד שהשרירים יתחזקו מספיק לזקיפה, יש לתרגל כל יום מספר דקות.
2. אווירון הפוך – לאחוז את הילד בצלעות, פנים כלפי חוף ולהרימו למעלה ב-45 מעלות. המטרה חיזוק שרירי הבטן והרמת הראש לכיוון הבטן. במידה והילד מפיל את הראש אחורה יש לבצע בזוית קטנה יותר. חשוב – לבצע תרגיל זה מספר שניות ולתת לנוח.
3. "סופרמן" – לאחוז את הילד על הידיים שלנו בשכיבה על הבטן, יד בין הרגליים ויד שנייה תומכת בבית החזה ולהניף לצד למעלה וחזרה. התרגיל משפר את מערכת שיווי המשקל וגורם להרמת הראש וחיזוק שרירי הגב וחגורת הכתפיים.
4. נפילות - לאחוז את הילד בערסול קידמי, פנים החוצה, כאילו יוד על הידיים שלנו, ולהוריד את הידיים במהירות כלפי מטה. הילד חווה תחושה של נפילה וגורם ההפתעה מאלץ את המוח להפעיל את השרירים בגופו.
5. רפלקסים של שיווי משקל – (ניתן לביצוע מגיל שלושה חודשים) לאחוז עם הפנים החוצה, יד בין הרגליים ויד על בית החזה, הילד מוטה קדימה על היד העליונה. להניע רק את היד העליונה, יד תחתונה אינה זזה. לבצע תנועה איטית מאד מצד לצד. בתרגיל זה אנו מפעילים את הרפלקסים של שיווי המשקל ובכל פעם אנו מפעילים את השרירים לאורך כל הצד של הגוף של התינוק. אנו נראה כיצד ראש התינוק בזמן ההטיה מתיישר חזרה למצב מאוזן והרגליים פועלות גם לכיוון הנגדי.
6. איזונים על הכתפיים – (ניתן לביצוע מגיל 5 חוד') להושיב את הילד על הכתפיים ולבצע הטיות קטנות מצד לצד, קדימה ואחורה – מפעיל את הרפלקסים של שיווי משקל ומחזק את השרירים לאורך צידי הגוף, הגב וחגורת הכתפיים. יש לתת דגש על תנועה איטית בכדי שהמוח יספיק להגיב ולהפעיל את השרירים.
7. חיזוק שריר הפה
- להרבות במגע מסביב לאזור הפה, מעיכות, סיבובים, ממש מסג' בכל האזור.
- אפשר לשחק עם מוצץ, להכניס לתת למצוץ וישר להוציא, גורם לחיזוק שרירי הפה.
- לעודד הוצאת צליל, ועם היד שלנו לפתוח ולסגור – כמו אינדיאני.

בכבוד רב,
שירי קאשי
מדריכת התפתחות תינוקות – מכללת "צעד ראשון"
www.first-step.co.il
   תודה על התשובהאמא לשלושה 09:43 02/01/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו