צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  זחילהרינת 08:38 05/05/2008
היי,
בני הוא בן 9 חודשים זוחל גחון קרוב לחודש וחצי חודשים כל ההתפתחות שלו היתה קצת יותר מאוחר מילדים אחרים או ממה שקראתי באינטרנט שצריך להיות. ב - 5 חודשים הראשונים לא יכולתי להניח אותו יותר מידי על הגב או הבטן כתוצאה מריפלוקס שהיה לו. כרגע הוא זוחל גחון עומד לבד בעזרת השולחן קם מגחון לישיבה ולהפך והוא די יציב בישיבה שלו. אם אני מעמידה אותו על שש הוא מתחיל להתנדנד מעל וכשהוא רוצה לזחול לכיוון צעצוע הוא ישר יורד שוב לגחון. האם יש סיכוי שהוא ידלג על שלב הזחילה וישר יתחיל ללכת? מה זה יכול לגרום?
האם כדאי לקחת אותו לפיזיוטרפיסט או להתפתחות הילד כדי שלא ידלג על שלב הזחילה???
עד איזה גיל כדאי לחכות?? וזה נקרא בגדר הנורמל?
כדאי להזמין מישהו פרטי?
   שלום רינת,עדי שטרסמן 08:52 05/05/2008
זחילה על שש היא זחילה חשובה להתפתחות ומעניקה דברים אשר זחילה על הגחון אינה מעניקה כמו חיזוק חגורת כתפיים (דבר החשוב גם למוטוריקה עדינה).
רוב התינוקות זוחלים על שש עד גיל 9 חודשים, ישנם כאלה שיעשו זאת רק בגיל 10 חודשים אך תנאי לכך הוא שההתפתחות שקדמה לכך נעשתה בצורה תקנית ומאורגנת.

זחילה על הגחון היא זחילה אשר מעניקה יתרונות לתינוק אולם היא זחילת "רשות". אנו מייחסים חשיבות גדולה בהרבה לזחילה על שש ורצוי שבנך לא יפסח על שלב זה.
האם בנך זוחל על הגחון יד ורגל נגדית?

העובדה שבנך התפתח מאוחר יחסית בסקאלה אינה בעייתית אולם העובדה שהוא כבר יושב ונעמד מעמידה בסימן שאלה את המוטיבציה שלו לזחול על שש, בעיקר משום שהוא נייד על הגחון.

אני ממליצה לך לא לחכות ולפנות לעזרה של מטפל מקצועי שינחה אותך אילו תרגילים לבצע בבית. הדבר חשוב במיוחד אם בנך לא זוחל יד ורגל נגדית על הגחון.

את יכולה לפנות לפיזיותרפיה דרך המכון להתפתחות הילד אולם אני חוששת שתאלצי לחכות זמן רב בגלל תורים שיש שם וזה לא כדאי. אם אכן יש תור ארוך, אני ממליצה לך לפנות למטפל פרטי. אני כמובן ממליצה על שיטת ורדי, בעיניי זו השיטה הטובה ביותר לטיפול בהתפתחות המוטורית של תינוקות.

בהצלחה,

עדי
www.metaplim.co.il/adi-strasman
052-8564444
   זחילהרינת 18:45 05/05/2008
היי עדי,
ראשית תודה רבה על ההתיחסות המהירה :)
לפי מה שאני רואה הוא לא זוחל יד ורגל נגדית הוא מושך את עצמו עם שני הידיים ונעזר ברגל אחת בדרך כלל ימין, הוא זז די מהר ככה וכשהוא על הגחון ואני מפריעה לו על הרגל שלי הוא מניח את שתי הידיים שלו על רגלי ועושה את התנועת זחילה ברגלים הוא גם לפעמים מעמיד את עצמו לעמידת דוב אם זה עוזר....
אני מאוד הייתי רוצה שמשהו מקצועי יבוא לאבחן אותו ולהסתכל עליו איך עושים זאת? למי ניתן להתקשר? אני גרה בירושלים,
ואכן במכון להתפתחות הילד יש תור ארוך מאוד עד שאני יגיע הוא כבר ילך... :)
   זחילהרינת 18:49 05/05/2008
עוד משהו ששכחתי לציין הוא שכשהוא על הגחון\בטן הוא נשען על המרפקים בעיקר ולא על כפות הידיים. גם שאני מנסה להעמיד אותו על שש ולנדנד הוא עושה זאת כמה שניות וישר חוזר הצידה לישיבה או יורד לגחון ושוב נשען על המרפקים

תודה
רינת
   שלום רינת,עדי שטרסמן 20:21 05/05/2008
מתוך תיאורייך נשמע שלבנך חגורת כתפיים חלשה ולכן הוא לא מיישר את הזרועות ונשען על כפות הידיים.
בנוסף, זחילת הגחון שלו אינה משלבת את אלכסוני הגוף (הצלבות=יד ורגל נגדית).
לגבי מטפלים בשיטת ורדי, את יכולה למצוא כאן:
www.vardicenter.co.il
יש שתי מטפלות בשיטה. איני מכירה אותן אישית כך שאיני יכולה להמליץ, אולם אני בטוחה ששתיהן מצויינות ויודעות את המלאכה.
אם את מגיעה לעתים למרכז את מוזמנת אליי לגבעת שמואל.

בברכה,
עדי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו