צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  היפרטוניה וזחילה על הגחוןמיכל 20:01 07/10/2008
עדי שלום,

בני בן ארבעה חודשים כמעט, ואובחן כסובל מהיפרטוניה קלה.
רופא הילדים אמר שלדעתו זה ענין של בשלות ויעבור לבד, וגם פיזיותרפיסטית מטעם מכבי אמרה שזה א נראה ל מדאיג כלל.
האם לדעתך ניתן לחכות או שיש סיכון בכך וכדאי לפנות מיד לטיפול פיזיותרפי פרטי או ששווה לחכות ולראות אם זה יסתדר מעצמו?
אם לחכות עד מתי?

שאלה נוספת- בני החל היום לזחול על באופן קצת משונה- הוא נשען על האמות, ומושך את עצמו (על הגחון) באמצעות דחיפות של שתי רגליו ביחד- בדומה לשחיה. הוא לא "הולך" עם ידיו, ולא נראה שהוא מזיז אותם.

מה דעתך על כך? האם זה תקין? הוא נורא צעיר בשביל זה.

תודה,

יפעת
   היפוטוניה קלהעדי שטרסמן 21:09 07/10/2008
שלום יפעת/מיכל,

היפוטוניה קלה היא אכן דבר לא מדאיג ובכך אני מסכימה עם הפיזיותרפיסטית, אולם איני מסכימה לגמרי עם רופא הילדים שלכם. לדעתי דווקא כדאי כבר מעכשיו לדאוג לחיזוק הגוף של בנך ולא לחכות עד שיגדל ויהיה קשה מדי.

יכול מאוד להיות שההתפתחות המוטורית של בנך תהיה רגילה לגמרי ואני כמובן לא יכולה להביע את דעתי עליו משום שאיני רואה אותו. מה שאני ממליצה לעשות בשלב זה הוא הרבה עיסויים עמוקים, מגע עמוק בכל הגוף. דבר זה טוב תמיד לחיזוק הטונוס.

הוא אכן צעיר מאוד לזחילת גחון, רק בן 4 חודשים? מדהים ממש. האם הוא מתהפך מהבטן לגב ומהגב לבטן? האם עושה זאת דרך שני צדי הגוף?
לעניין אופן זחילת הגחון: התשובות לשאלות הקודמות שלי רלוונטיות לשם כך. ובנוסף, בנך התחיל לזחול כך רק היום. אי אפשר לשפוט איך תראה זחילת הגחון שלו בהמשך. חשוב עם זאת לדעת שזחילת הגחון היא זחילת "רשות", לא כל התינוקות עוברים שלב זה וזה בסדר. בנוסף, תינוקות רבים לא זוחלים זחילת גחון בצורה של יד ורגל נגדית. חשוב לעבוד על מה שמפריע להם לזחול כך על מנת שלא יהיו מכשולים לקראת הזחילה על שש.

אשמח אם תעני לשאלותיי.

להתראות,

עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו