צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  בת 4 חודשים עם כרית פיסוק...לימיש 22:33 24/02/2009
שלום
שמחתי למצוא את הפורום הזה ואני מקווה שאקבל תשובה לשאלתי.
ביתי בת 4 חודשים צריכה להיות בחודש הקרוב עם כרית פיסוק בין הרגלים. עם סיום החודש נעשה בדיקה חוזרת אצל האורטופד ובמידת הצורך נמשיך/נפסיק את הטיפול עם הכרית (הרופא האריך את תקופת הטיפול בין חודש לשלושה חודשים).
עד עכשיו הקטנה הראתה סימנים יפים מאד של התקדמות התפתחותית ואני חוששת שהכרית "תקשה" את גופה ותעכב את ההתפתחות שלה לאחר שנוריד אותה. עם זאת, אני מבינה שלא ניתן להימנע מעיכוב התפתחותי שכן כל היום היא על הבטן או על הגב ואין אפשרות להניחה על הצד.
אני חייבת לציין שהיא היתה על סף התהפכות מהגב לבטן, קישטה את הגב בצורה מאד יפה הרבה פעמים במהלך היום.
היום אני משתמשת בעיקר בתנוחת ההנקה שבה היא על הצד והיא מאפשרת לה למתוח את הגוף ולהקשיט אותו כפי שעשתה לפני הכרית פיסוק.
בזמן ההחתלה ולפני הרחצה בערב אני משתדלת בכל פעם שמורידה לה את הטיטול לגעת בה הרבה. בעיקר ברגלים ובכפות הרגלים. משתדלת להמריץ לה את הדם ב- 2 הרגלים שאין בהן יותר מידי תזוזה במהלך היום.

בקיצור, כתבתי הרבה... אבל אשמח להתייעץ כיצד ניתן לשמור על הגוף שלה לקראת הורדת הכרית ולאפשר לה בכל זאת גמישות כלשהי שתעזור לה לחזור להתפתחות תקינה מבחינה פיזית.

תודה
לימיש
   כרית פיסוק ועיכוב התפתחותיעדי שטרסמן 23:07 24/02/2009
שלום לימיש,

את צודקת כי במקרה של צורך בכרית פיסוק, אין מה לעשות. חשוב קודם כל לטפל בכל ליקוי אורתופדי ולתת לבתך בסיס רפואי איתן לשם המשך ההתפתחות שלה.

קודם כל, דעי לך שאנו מצפים שתינוק יתהפך לשני הכיוונים עד גיל חצי שנה. כך שגם בעוד חודש היא תהיה רק בת 5 חודשים ועדיין אין עיכוב. עם זאת, מדובר כמובן ביחס לאוכלוסיה. את מציינת שהיא כבר כמעט התהפכה כך שיתכן מאוד שאילולא כרית הפיסוק היא כבר היתה מתהפכת.
חשוב שגם בזמן שהיא עם הכרית היא תקבל כמה שיותר גירויים שימשיכו לפתח את מודעות הגוף שלה, שזו המערכת הבסיסית לכל מערכות הקואורדינציה.
את יכולה לעשות כמה דברים:
1.לעסות אותה לעומק בכל המקומות שאת מגיעה אליהם בגופה.
2. לגרות את המערכת החושית שלה בעזרת למשל: מגבון לח שתעבירי על אזור בגופה, מברשת שיניים לא קשה מדי (חשמלית זה מצויין), קרם קריר וכד'.
3. דברי איתה הרבה תוך כדי שאת מעסה את גופה והסבירי לה מה את עושה ותאמרי את שמות האיברים. הם מבינים יותר ממה שנדמה לנו.
כשהכרית תרד, הקפידי לגעת בה המון ולשחק איתה משחקים פיזיים. אם יהיה קושי, את מוזמנת לפנות אליי שוב.
בהצלחה!
עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו