צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  שאלה על זחילהאלונה 23:44 10/05/2009
הי
בתי בת שבעה וחצי חודשים, מתהפכת לשני הכיוונים בקלות מגיעה לכל מקום בבית אחורנית, עולה על שש ומזיזה את הגוף קדימה ואחורה. מנסה להתקדם עם הרגליים כאשר היא על שש, אך נראה שאין לה מושג מה עושים עם הידיים, לעיתים כשהיא על שש מטה את הטוסיק והרגל אחורנית כמו לפני ישיבה. כאשר מנסה להגיע לחפצים ואינה מצליחה מאוד מתוסכלת בוכה ומתייאשת. שאלתי האם זה נורמאלי בגילה עדיין לא לזחול קדימה? כיצד אוכל לעזור לה לזחול? חשוב לציין כי מלבד ההתקדמות אחורנית היא אינה זוחלת כלל אף לא על הגחון.
תודה על תשומת הלב
אמא מודאגת.
   זחילה - לאלונהעדי שטרסמן 09:09 11/05/2009
שלום אלונה,

נשמע שבתך מתפתחת נהדר. ראשית - לגבי זחילת גחון. זו אינה זחילת חובה. אמנם יש לה יתרונות תנועתיים אולם היא אינה קיימת אצל כל התינוקות, חלקם מתחילים יש בזחילה על שש וזה בסדר גמור. על זחילת שש חשוב לא לוותר.
ההתנדנדות שלה קדימה ואחורה היא שלב מקדים לזחילה. בת מתרגלת העברות משקל שיעזרו לה להניע את גופה קדימה. כרגע היא אמנם מצליחה רק אחורה אבל זה ישתנה.
נורמלי לגמרי לא לזחול עוד בגילה.
כדי לעזור לה להבין מה עליה לעשות עם הידיים, את יכולה להושיט לה צעצוע קטן כשהיא על שש, בכל פעם ליד אחרת, כדי שהיא תאלץ להרים אותה ולהישאר שעונה על היד השניה.
אפשרות נוספת היא להניח משחק קרוב אליה כך שהיא תאלץ לשחק בו כשהיא מרימה את בית החזה שלה מעל הרצפה ולא שעונה על גחונה. גם זה ייאלץ אותה להישען בכל פעם על יד אחת.

בהצלחה, ואשמח לעדכונים,

עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו