צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  בן שנה וחודשיים טרם הולךעילי 08:58 07/05/2009
בני בן שנה וחודשיים, עומד מגיל 8 חודשים ומגיל 10 חודשים "הולך" בבית בעזרת רהיטים (נאחז בהם ומתקדם קדימה ולצדדים). היום הולך בעזרת ידיי או יד אחת, אבל אינו עומד ללא תמיכה וכשאני משחררת את ידי - מתיישב. ראיתי שכל בני גילו בשכונתי הולכים עצמאית, מה ניתן לעשות כדי שיתחיל ללכת ללא תמיכה? אגב, הרבה פעמים הוא נעמד על קצות האצבעות - מה זה אומר?
   בן שנה וחודשיים - לא הולךעדי שטרסמן 09:06 11/05/2009
שלום עילי,

אין בעייה עם תינוק שלא הולך בגיל שנה וחודשיים, זה בוודאי אינו עיכוב התפתחותי, בטח שלא אם זוית הראייה היא ילדים אחרים שכן הולכים. לכל אחד הקצב שלו.

יחד עם זאת, אם הדבר נובע מקושי, כדאי לעזור לו. דרך התיאור שלך אני לא שומעת קושי משמעותי. הדבר היחיד שציינתה וא עמידה על קצות האצבעות. אבל, האם הוא גם הולך על קצות האצבעות או שהוא הולך על כל כף הרגל? יכול להיות שקל לו יותר להישען עם הגוף קדימה ולכן חשוב לא לתת לו הליכון/בימבה לשם תרגול הליכה. בנוסף, לא רצוי להושיט לו יד לשם הליכה אם הוא לא מבקש יד בעצמו.
אפשר לעסות את כף הרגל שלו עם דגש על החלק האחורי כדי להעלותא ת המודעות אליה. בנוסף, אחזי בו כך שתוכלי להניח את כפות רגליו על הקיר ולגרום לו "לדחוף" את הקיר. עזרי לו לעשות את זה עם כל כף הרגל ולא רק עם החלק הקדמי שלה.

אשמח לעדכונים,

עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו